תהליכי מיזוג ורכישה של חברות הפכו לחלק בלתי נפרד מהגלובליזציה במאה ה-21. חברות רבות מעוניינות לנצל משאבים טכנולוגיים וכלכליים ממדינות זרות וכן להיכנס לשווקים חדשים. שאיפה זו לייצור מעצמות גלובליות חזקות בזירה הבינלאומית היא שאיפת רבים, כמו כן, טכנולוגיית המידע מאפשרת מיזוג ורכישה פשוטים יותר מבעבר, לעיתים גם ללא מעבר פיזי בין המדינות (Faizan, 2014).
קיימים רכישות ומיזוגים מוצלחים, לדוגמא: רכישת NEXT בשנת 1991 על ידי חברת Apple הצילה את החברה, ותרמה לה רבות ליצירת החברה בעלת ערך השוק מהגבוהים בעולם בהיסטוריית התאגידים. רכישתה של אנדרואיד על ידי גוגל הייתה גם כן רכישה מוצלחת משנת 2005, אשר נתנה לגוגל את הנוכחות מערכת ההפעלה הסלולרית הגדולה בעולם, רכישתה של NXP על ידי קוואלקום והדוגמאות עוד רבות (מתוך מגזין Fortune). אם זאת, ישנם כשלונות רבים ברכישות והמיזוגים, בעיקר בזירה הבינלאומית, זאת למרות המחקרים המעמיקים בנושא. חברות גדולות כמו מייקרוסופט, HP, וניוז קורפ שילמו מליוני דולרים לרכישות רבות של חברות, שהחזירו מעט מאוד מן ההשקעה. לדוגמא קניית חברת YAHOO ב-1.1 מיליארד דולר על ידי מיקרוסופט שלא החזירה את השקעתה וכנראה שלא תחזיר גם בטווח הארוך או רכישת נוקיה על ידי מייקרוסופט ב7 מיליארד דולר ב2014 ופיטור כל עובדי נוקיה בשנה לאחר מכן ומכירתה של נוקיה ב-7.6 מיליארד דולר (Martin, 2016;Forbes magazine).
מחקר זה הינו חשוב מכיוון שהוא חוקר רכישות ומיזוגים בינלאומיים, הוא בודק מהם הגורמים המשפיעים על תהליכי מיזוג ורכישה, ונותן תמונה רחבה יותר לגבי הגישה שיש לנקוט על מנת להגיע לתהליך מיזוג מוצלח.
מבוא
סקירת ספרות
פרק 1 - מיזוגים ורכישות בינלאומיים ומדידת ביצועים
פרק 2 - תרבות לאומית ומרחק תרבותי
פרק 3 - תרבות ארגונית ומרחק תרבותי
פרק 4 - כיצד פער תרבותי לאומי משפיע על ביצועי המיזוג והרכישה הבינלאומיים?
פרק 5 - כיצד פער תרבותי ארגוני משפיע על ביצועי המיזוג והרכישה הבינלאומיים?
סיכום ודיון
בבליוגרפיה