ההשפעה התרבותית על קבלת החלטות בחברות רב לאומיות

מזהה: 2463
מאמר חם

עידן הגלובליזציה  מאופיין בהתרחבותם של קשרים בין לאומיים בהיקפים שלא נראו מעולם: סחורות, עובדים, הון, רעיונות, תרבויות ודתות נעות בין מדינות ויבשות שונות בקצב שלא היה מעולם בהיסטוריה האנושית. תנועה זו מייצרת הזדמנויות רבות מחד, וקונפליקטים שונים מאידך. צמיחתן של חברות רב לאומיות היא אחד התהליכים המשמעותיים ביותר בעידן הגלובליזציה. בקורס ניהול בין לאומי למדנו על היבטים שונים של הגלובליזציה והאופן שבו חברות רב לאומיות מתמודדות עם ההבדלים בין המדינות השונות שבהן הן פועלות מבחינה משפטית, כלכלית, תרבותית וטכנולוגית.  על חברות רב לאומיות להחליט כיצד הן מתמודדות עם המגוון הבינלאומי כאשר לכל מדינה תרבות ניהול משלה ואתגרים ניהוליים שתלויים במדינה בה היא פועלת. אחד ההבדלים העסקיים המשמעותיים בין תרבויות שונות הוא הנטייה לניהול ריכוזי מול ניהול ביזורי. מטרת העבודה  שלי היא לבדוק כיצד התרבות ממנה צמחה החברה הבין לאומית משפיעה על אופן פעילותה ועל קבלת ההחלטות בה. האם יש שוני בתהליך ביזור וריכוז קבלת החלטות בחברות חברות רב לאומיות שמגיעות מלאומים שונים. האם חברות מתרבויות אירופאיות נוטות לרכז את כוח ההחלטה בידי ההנהלה הראשית במטה החברה או דווקא לבזר כוח זה בין השלוחות השונות בארגון, להבדיל למשל מחברות רב לאומיות מתרבות המזרח הרחוק.

שאלת המחקר הראשונה היא:  כיצד תרבות ארץ חברת האם משפיעה על ריכוזיות/ ביזוריות קבלת החלטות בחברה רב לאומית?

 

מבוא                                                                                                                                            

המשתנה הבלתי תלוי-תרבות ארץ האם של החברה הרב לאומית                                                           

המשתנה התלוי-ריכוזיותביזוריות קבלת ההחלטות בחברה                                                                     

המשתנה התלוי-ריכוזיותביזוריות קבלת ההחלטות בחברה                                                                     

כיצד תרבות ארץ חברת האם משפיעה על ריכוזיותביזוריות החברה הרב לאומית                                       

כיצד תרבות ארץ חברת האם משפיעה על רמת הרווחיות של השלוחה הזרה                                             

דיון סיכום ומסקנות                                                                                                                          

ביבליוגרפיה                                                                                                                                   

325.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ניהול בינלאומי
תגיות:
מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
5246
היקף עמודים:
24
מספר מקורות:
15
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.