תפקידו של גוף משאבי אנוש- איקאה

מזהה: 5676
מאמר חם

הצגת הארגון

איקאה הינה קמעונאית רהיטים גלובלית (מתפרסת על פני 40 מדינות), המוכרת רהיטים מוכנים להרכבה. איקאה נוסדה בשנת 1943, בשבדיה, על ידי אינגבאר קמפרד. בשנות ה-70 התרחבה למדינות אחרות באירופה, לסינגפור, לאוסטריה ולאוסטרליה. בשנות ה-80 התרחבה דרמטית בארה"ב, איטליה צרפת ואנגליה. במהלך שנות ה-90 וה-2000 איקאה שמה דגש גבוה יותר על נושאים בעלי חשיבות חברתית, כגון פיתוח מדיניות סביבתית ויצירת פרויקטים לשיפור פני החברה האנושית. במהלך העשור השני של שנות האלפיים החברה כבר החלה לרשום רווחים של 2-3 מיליארדים לשנה ולהציג אחוזי צמיחה של 8% ומעלה, מה שהציב אותה כאחת החברות המצליחות ביותר בעולם בתחום הריהוט ובכלל. חזון החברה ממוקד, חיובי ופשוט: ליצור חיי היומיום טובים יותר עבור אנשים רבים. המשימה שדרכה החברה שואפת להשיג אותו, היא הצעת מגוון רחב של רהיטים אופנתיים במחירים נמוכים ונגישים. על כן החברה מתמקדת במגוון מוצרים, עלות נמוכה ושיפור חיי היומיום של אנשים דרך הרהיטים (מאמר 9). איקאה ידועה כחברה המעריכה את מחלקת משאבי האנוש שלה, רואה במשאבי האנוש נכס חשוב לארגון, ומכירה במשאבי האנוש כתחום שיכול לאפשר את צמיחת החברה אם מנוהל בצורה יעילה ואפקטיבית (מאמר 10). על כן, נרצה לבחון מספר היבטים של תפקוד משאבי אנוש בחברת איקאה: תפקיד אסטרטגי והתאמה לעולם העבודה החדש.

פרק ראשון
1.       בחינת תפקידו האסטרטגי של גוף משאבי אנוש

ניהול משאבי אנוש מוגדר בתור מכלול ההחלטות והפעילויות שנוגעות למשאב האנושי (עובדי הארגון) לצורך השגת היעדים שהציב לעצמו הארגון (Fisher, Dowling & Garnham, 1999). החוקר אולריך (Ulrich, 1998) בנה מודל אשר ממפה את תפקידי משאבי האנוש על פני שני ממדים.

 

הצגת הארגון 

פרק ראשון 

1.               בחינת תפקידו האסטרטגי של גוף משאבי אנוש

2.               פיתוח כישורים - הדרכה ופיתוח של עובדים (דגש על עולם העבודה החדש) 

פרק שני

רשימה ביבליוגרפית 1

רשימה ביבליוגרפית 2

185.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
2952
היקף עמודים:
12
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.