לצורך כתיבת העבודה בחרתי בתחום שימור העובדים, ובאופן ספציפי בניהול ובהתנהלות הקריירה של העובדים בארגון. לשם כך, בחרתי בנושא העצמת עובדים כהכרחי לתפקוד אפקטיבי של מנהל משאבי אנוש בהשגת פרקטיקה זו .
האתגרים כיום בעולם העבודה עבור משאבי אנוש הינם רבים. ראשית, שוק העבודה העבודה המערבי עבר שינויים מרחיקי לכת בעשורים שאחרי מלחמת העולם השניה ובעידן האינטרנט: העולם הגדול הפך לכפר גלובלי קטן בו הכל מתחרים בהכל בעצימות גבוהה ובסיועה של טכנולוגיה מתפתחת. על מנת לשמור על תחרותיות, על חברות להיות חכמות יותר, קטנות יותר, יעילות יותר ובעלות גמישות לשינויים מואצים והמעסיק נדרש להתייעלות ארגונית מתמדת כדי לשרוד (יהב, 2006). שנית, שינויים רבים חלו גם בקרב המועסקים. בשנות ה-60 של המאה הקודמת, נטבע המונח "חוזה פסיכולוגי" בין מעסיק למועסק כבסיס לסדר ארגוני תעסוקתי, מרחב אשר בו נפגשו ציפיות הדדיות של המעסיק והמועסק והוגדרו לתקופה ארוכה (Hall & Moss, 1998). אולם כיום, שוק העבודה כולל בעיקרו את דור ה-X והדור ה-Y, ילידי השנים 1965-1976 (Reisenwitz & Iyer, 2009) ו-1980-2000 (בר וארנון, 2012), בהתאמה. חברי הדורות הללו צמחו מהיסטוריה שונה, עם סט כישורי התמודדות וציפיות שונה מהדורות הקודמים. הם נוטים להחליף מקומות עבודה בתדירות גבוהה. דור ה-X נאמן יותר לאינדיבידואליזם מאשר לחברות ומחפש חוויות ייחודיות בעבודתו. דור ה-Y לעומתו, נולד אל טכנולוגיה מואצת: הוא מתוחכם, נוטה להשתעמם במהירות , גמיש ואופטימי יותר. בשונה מדור ה-X, דור ה-Y נאמן אפילו פחות למעסיקים ולחברות, ככל שזה נוגע לאיזון בין העבודה לבין מטרותיו בחיים (בר וארנון, 2012; Reisenwitz & Iyer, 2009; Armour, 2005).
מבוא
העצמת עובדים – ניהול קריירה
טכניקות להעצמת עובדים
חופש פעולה ומתן משקל לדעת העובדים
פיתוח כישורים
סיכום
רפלקציה אישית
ביבליוגרפיה