העצמת עובדים כהכרחי לתפקוד אפקטיבי של מנהל משאבי אנוש

מזהה: 3194
מאמר חם

 

לצורך כתיבת העבודה בחרתי בתחום שימור העובדים, ובאופן ספציפי בניהול ובהתנהלות הקריירה של העובדים בארגון. לשם כך, בחרתי בנושא העצמת עובדים כהכרחי לתפקוד אפקטיבי של מנהל משאבי אנוש בהשגת פרקטיקה זו .

האתגרים כיום בעולם העבודה עבור משאבי אנוש הינם רבים. ראשית, שוק העבודה העבודה המערבי עבר שינויים מרחיקי לכת בעשורים שאחרי מלחמת העולם השניה ובעידן האינטרנט: העולם הגדול הפך לכפר גלובלי קטן בו הכל מתחרים בהכל בעצימות גבוהה ובסיועה של טכנולוגיה מתפתחת. על מנת לשמור על תחרותיות, על חברות להיות חכמות יותר, קטנות יותר, יעילות יותר ובעלות גמישות לשינויים מואצים והמעסיק נדרש להתייעלות ארגונית מתמדת כדי לשרוד (יהב, 2006). שנית, שינויים רבים חלו גם בקרב המועסקים. בשנות ה-60 של המאה הקודמת, נטבע המונח "חוזה פסיכולוגי" בין מעסיק למועסק כבסיס לסדר ארגוני תעסוקתי, מרחב אשר בו נפגשו ציפיות הדדיות של המעסיק והמועסק והוגדרו לתקופה ארוכה (Hall & Moss, 1998). אולם כיום, שוק העבודה כולל בעיקרו את דור ה-X והדור ה-Y, ילידי השנים 1965-1976 (Reisenwitz & Iyer, 2009) ו-1980-2000 (בר וארנון, 2012), בהתאמה. חברי הדורות הללו צמחו מהיסטוריה שונה, עם סט כישורי התמודדות וציפיות שונה מהדורות הקודמים. הם נוטים להחליף מקומות עבודה בתדירות גבוהה. דור ה-X נאמן יותר לאינדיבידואליזם מאשר לחברות ומחפש חוויות ייחודיות בעבודתו. דור ה-Y לעומתו, נולד אל טכנולוגיה מואצת: הוא מתוחכם, נוטה להשתעמם במהירות , גמיש ואופטימי יותר. בשונה מדור ה-X, דור ה-Y נאמן אפילו פחות למעסיקים ולחברות,  ככל שזה נוגע לאיזון בין העבודה לבין מטרותיו בחיים (בר וארנון, 2012; Reisenwitz & Iyer, 2009; Armour, 2005).

 

מבוא

העצמת עובדים – ניהול קריירה  
טכניקות להעצמת עובדים   

חופש פעולה ומתן משקל לדעת העובדים

פיתוח כישורים

סיכום

רפלקציה אישית

ביבליוגרפיה

130.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
2045
היקף עמודים:
8
מספר מקורות:
15
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.