עבודה זו דנה בהשפעת מערכת CRM באופן כללי על יצירת ושמירת קשר עם לקוחות, מטבע נושא העבודה יודגש נושא CRM בשיווק המזון גם בסקירה בספרותית. בנוסף תיבחן השפעה מערכת CRM על האסטרטגיה העסקית של שופרסל ובחינת היתרון התחרותי שהשיגה, במיוחד לאור התפתחות מסחר מקוון גם בתחום המזון יצוין כי תקופת הקרונה גרמה לעליה בתדירות ובנפח שימוש בהזמנות מזון באופן מקוון, ואכם שפורס בדוחות השנתיים שלה מציינת את זה. המשך העבודה ידון גם ביתרון הרב שיכולה להפיק מערכת CRM ממסחר מקוון, היות וכך נלמדת התנהגות לקוח מבחינת טעמם ודרישות גם ללא הקלדת תאור שישות טלפון וכדומה, כפי שנעשה במערכות CRM בעבר, אלא במערכת שלומדת בדו שיח מקוון ובאופן אוטומטי את רצון הלקוח ומשתדלת לשלוח לו הודעות על מבצעים והנחות על מוצרים שהוא מעדיף לקנות..
מטרת מערכת CRM היא ליצור קשר ארוך טווח בין משווק ללקוחותיו, החל משלב הקשר הראשון של הלקוח עם המשווק, שלב "ליד", עד לאחר המכירה הראשונה ללקוח ומשם לאורך זמן, על מנת לשמר לקוחות לטווח ארוך בעסק. מערכת כזו יכולה להיות בתוכנת מדף עצמאית, תוכנה שנשנתה לצורך לקוח מסוים עם התאמות נדרשות בשבילו, או חלק ממערכת כוללת של ניהול חשבונות ולוגיסטיקה. בשופרסל מערכת CRM שהותקנה בשופרסל היא של חברת SAP והוטמעה שם תוך כדי התאמתה לצרכי הרשת וחיבורה לכלל המערכת הניהולית, הלוגיסטית והחשבונאית שלה
מבוא
סקירת ספרות
מערכת CRM בשופרסל
סיכום
מקורות