רפא"ל מערכות הינה חברה בעלת ידע רב. הידע הוא נכס אסטרטגי של הארגון וניהולו האפקטיבי הוא גורם מפתח להשגת יעדיה העסקיים ולשיפור כושר התחרות של החברה בשוק הגלובלי. ניהול ידע אינה מטרה בפני עצמה אלא אמצעי להשגת מטרות הארגון, להגברת המקצועיות, הגדלת היעילות, וטיפוח חדשנות אשר תוביל למוצרים, שירותים ותהליכים חדשניים זאת בכדי ליצור בידול מול מתחרותיה. החברה מתייחסת לניהול הידע כתרבות בתחומים רבים כלה בשמירה על בריאות העובדים והמשכם בשמירת פיתוחים חדשים אשר ישמשו לבניית מוצרים נוספים (REUSE). החברה מודעת שהידע הנצבר במפעליה חשוב מאוד לצורך חיסכון בעלויות ובמשאבים. בתקופה זו בה קיים משבר כלכלי חמור חברות בעולם אינן מעוניינות להפסיד פרויקטים ובמיוחד לא לאבד לקוחות חשובים .קיימת חשיבות רבה לידע הנצבר בארגון להמשיך להיות מובילה בתחומה על ידי איתור הידע הסמוי והפצתו בעתיד.
בחרתי להתמקד במערכת המידע של שבה מהנדסים שומרים ידע הכולל שרטוטים, מידע טכני ובעיות משתמשים לאורך כל אחד מהפרויקטים שהסתיימו בחברה על מנת שהצוותים האחרים יישמו ויילמדו על מנת להקטין שעות רבות בפיתוחים, נכון להיום אין מערכת כזו בארגון.
מתוך היכרותי עם מקומות עבודה שונים, נושא של ניהול ידע חשוב מאין כמוהו. החברות השונות משלמות הון עתק וזמן עבודה רב של מהנדסים על מנת לשמור את הידע הנצבר בדרך כלשהי.
דבר שעולה לחברה כספים אדירים ולעיתים ללא פתרון, דבר שיוצר הפסקות עבודה שלעיתים חשובות ברמה האסטרטגית לארגון.
1. מבוא
2. סקירת הספרות
3. ניסוח שאלת המחקר והשערת המחקר
4. שיטת המחקר
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה