Chang Zhu, Organizational culture and technology-enhanced innovation in higher education

מזהה: 5634
מאמר חם

מאמרו של Zhu (2015) דן בקשר שבין תרבות ארגונית לבין חדשנות מועצמת טכנולוגית בהשכלה הגבוהה. הסוגיה הנידונה במאמר זה הינה הטמעה מוצלחת של שינויים טכנולוגיים במוסדות ההשכלה הגבוהה, וזאת לאור מגמות של התפתחות טכנולוגית בלמידה בהשכלה הגבוהה כגון למידה מקוונת (e-learning) ולמידה שיתופית דרך שימוש במחשב. אולם, בחלק מהאקדמיות הפוטנציאל הטכנולוגי לא ממומש במלואו, לעתים אף אין הכרה בחשיבות הטכנולוגיה לחינוך ופעמים רבות יש אתגרים רבים בהטמעת הטכנולוגיה במערכות הקיימות. אחד הגורמים שמחקרים מצביעים עליו כבעל חשיבות בקידום או בעיכוב הטמעת תהליכים חדשניים טכנולוגית בחינוך, הינו התרבות הארגונית באקדמיה. לכן, במחקר זה מבקשים לבדוק את רכיבי התרבות הארגונית שיכולים לקדם את ההטמעה של החדשנות הטכנולוגית ולשפר את תפיסתה בעיני אנשי החינוך באקדמיה.  לפיכך עולה שאלת המחקר, האם יש קשר בין תרבות ארגונית שרווחת באקדמיה לבין תפיסות של מורים ותגובותיהם בנוגע להטמעת חדשות טכנולוגית באוניברסיטאות בסין, והאם יש קשר בין תרבות ארגונית לבין הטמעה מוצלחת של החדשנות הטכנולוגית באקדמיות. שיטת המחקר כללה העברת סקר בקרב 684 מורים ב-6 אוניברסיטאות ציבוריות מרחבי סין. הסקר היה בנוי משני חלקים. בחלק הראשון הסקר בחן שבעה ממדים רווחים של תרבות ארגונית והם כדלקמן:  מוכוונות לעבר מטרה, קבלת החלטות שיתופית, מוכוונות לקראת חדשנות, מנהיגות מובנית, מנהיגות תומכת, חזון משותף ומערכות יחסים רשמיות. 

25.00 ₪
סוג עבודה:
סיכום מאמר
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
חינוך | מנהל עסקים כללי | מערכות מידע
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
3181
היקף עמודים:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.