אנו חברנו יחד לצורך קיום עבודה קבוצתית בקורס "ניהול צוותים בארגון". הרקע להיכרות המוקדמת נבע מכך שביצענו יחד את הקורס, וחלקנו בכלל לא הכרנו זה את זה אישית קודם לכן – בעיקר עקב מגבלות כמו הקורונה שבה שיעורים רבים היו מקוונים ולכן בעצם לא הייתה נוכחות בכיתה שאפשרה להכיר את כל המשתתפים.
נבחן את תהליך התהוותנו כצוות על פי שלבי מודל התפתחות הצוות:
לפי מודל התפתחות הצוות, שלב ראשון נקרא ביסוס/היווצרות – FORMING. בשלב זה מגלים תפקידים בצוות, מציבים מטרות, בודקים מהם נהלי העבודה ומגדירים אותם. בשלב זה החברים מתנהגים בצורה של חוסר ביטחון, הסתרה, חיפוש יתרונות באנשים ואדיבות. ניתן לראות את השלב הזה מתבטא אצלנו בתחילת המפגש הראשון, כאשר הצבנו את המטרות: קודם כל במפגש הזה נקבעו יעדים וסדר עבודה, כשאמרנו מהמפגש הבא נתחיל לעבוד על המטווה לשאלות המטלה ואח"כ כל אחד יענה לבד בבית (00:36). בתחילת העבודה ביחד עלו כמה קשיים, הקשורים בעיקר לסנכרון המקוון. לדוגמא היו קשיים טכניים של אילוץ קיצור זמנים בגלל ה-ZOOM שהחלטתי שנתמודד עימו דרך פיצול המפגשים – במקום אחד ארוך נפצל את המפגש לכמה מפגשים קטנים (מפגש 1, 00:48). כמו כן היו רעשי רקע מהבתים השונים שהיה צריך להתגבר עליהם (מפגש 1, 03:54). במהלך השלב הזה התחלתי לקחת בצורה שטבעית עבורי את המושכות, להכווין את האחרים, לקבוע על מה נדבר. נראה שבצורה בלתי פורמלית האחרים קיבלו אותי כמנהיג הצוות – מה שיאושר פורמלית במפגש השני.
חלק א': תשובות לפי העבודה המוסרטת
1. הקדמה
2. מנהל הדיון
3. יתרונות וחסרונות בעבודת הצוות
4. שלבי הדיון המתפתח
5. תמהיל האיכות והקבלה
6. תפקידי צוות לפי בלבין
7. קונפליקטים
8. מודל תפקוד הצוות של קצנבך וסמית' (המשולש)
חלק ב': רפלקציה
9. בחירת נושא
א. כיצד מתנהל נושא זה במקום העבודה שלי?
ב. מהי איכות ניהול הנושא והתרחשותו?
ג. דרכים לשיפור התנהלותו תוך ביסוס על חומרי הקורס הנלמדים