תעשיית האופנה וזיהום הסביבה

מזהה: 7472
מאמר חם

עבודה זו עוסקת בשאלה המשלבת מוסר ועסקים – כיצד ניתן לשמור על התנהגות אתית בתעשיית האופנה, בכל הנוגע לנושא הרחב של שמירה על איכות הסביבה. שאלות בנושא הקשר בין התעשייה לבין איכות הסביבה קיימות בכל ענפי התעשייה, במיוחד בשנים האחרונות, לאחר שהאיום בהתחממות גלובאלית נהיה מוחשי יותר ויותר, אבל בתעשיית האופנה השאלות האלו זכו לאחרונה לדיון מיוחד.[1] יותר אולי מתעשיות אחרות, הנזק הסביבתי של התעשייה הזאת, שהיא מהגדולות בעולם, נראה כבעייתי במיוחד. לאו דווקא בגלל שהוא גדול במיוחד (אם כי הוא גם גדול במיוחד), אלא בעיקר בגלל שהוא כל כך זועק לשמיים. כל תעשייה עשויה להזיק לסביבה ולתרום להתחממות הגלובאלית, אבל ספק אם יש עוד תעשייה שיש בה כל כך הרבה ביזבוז, שעל פניו לפחות, ניתן למנוע אותו או לפחות לצמצם אותו בקלות יחסית.

הזיהום של תעשיית האופנה הוא יוצא דופן. בניגוד למקרים אחרים של זיהום, עיקר הבעיה (אם כי לא כולה, כפי שנראה) בתעשיית האופנה הוא עניין של מידה. אין מדובר רק במקרים של זיהום נקודתי, או אפילו של זיהום שנובע משימוש בחומרים מסוימים, אלא מעל לכל זיהום שנובע מכך שמיוצרים כל כך הרבה פרטי לבוש בימינו, באופן שקשה מאד להצדיק אותו כנחוץ או כמועיל. ייצור אופנה בפני עצמו אינו נראה כבעיה (לפחות לא לפי אמות המידה המקובלות), אבל התופעה החדשה של אופנה המיוצרת מלכתחילה מתוך מחשבה שבחלק גדול ממנה לא יעשה שימוש כלל היא בעיה מסוג חדש. בנוסף, במקרה הזה גם אחריותה של הפירמה ברורה פחות, ולפחות במידה מסוימת, מדובר כאן גם על אחריות של הצרכנים, כלומר של בני-האדם בכלל, ולא רק של גורמים מסחריים.

 

מבוא

פרק  1  תעשיית האופנה וזיהום הסביבה: סקירה כללית

1.1 תעשיית האופנה של ימינו 

1.1.2 סיבים סינטטיים וזיהום מיקרו-פלסטיק

1.1.3 אופנה מהירה

1.2 הגבלות אפשריות על תעשיית האופנה

פרק 2 מוסר ותעשיית האופנה

2.1 גישת הזכויות

2.1.1 בעלי הזכויות

2.1.2 גישת הזכויות לתעשיית האופנה

2.2. גישת התועלתנות

2.3 גישת המידה הטובה

פרק 3 – פתרונות אפשריים

3.1 פתרונות מוכרים מתחום מוסר ועסקים

3.2 פתרונות חדשים

סיכום

ביבליוגרפיה

 

 

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
איכות הסביבה | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
10568
היקף עמודים:
31
מספר מקורות:
15
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.