פתרון בעיית הסוכן באמצעות תמריצים

מזהה: 3274
מאמר חם

בעיית הסוכן, או בשמה השני, בעיית הנציג, הינה בעיה ידועה בעולמות השונים אשר מוצגת בספרות האקדמית בהקשרים מגוונים.

הסוכן, כמנהל אשר אמור לשרת את החברה בה הוא עובד, פועל במרחב מרובה אינטרסים כאשר לנגד עיניו מצויים גם האינטרסים האישיים שלו. השאיפה הטבעית של הסוכן היא למקסם את רווחיו האישיים ואת תועלותיו תוך שהוא ממלא את תפקידו כראוי ומשמר את מקומו בארגון המסוים.

בעלי העניין האחרים בארגון אוחזים גם הם במערך של אינטרסים משלהם, לעתים זהים לזה של הסוכן ולעתים מנוגדים. בעיית הסוכן ניכרת כאשר ישנה התנגשות בין האינטרסים.

כך למשל בין בעלי המניות ובין סוכנים בארגון. בעלי המניות בארגון בהגדרה, שואפים למקסם את רווחי הארגון בעוד שהסוכנים שואפים למקסם את רווחיהם האישיים, כך למשל סוכני מכירות ירצו למכור כמה שיותר מוצרים אפילו ברווח מינימלי, אם הם מתוגמלים פר מכירה, גם אם המחיר המינימלי שהם מציעים פוגע ברווחיות הארגון (אך לא פוגע בהם, אלא משרת אותם). בהתאמה, גם מנהל פרויקט יטה להאריך את הפרויקט ככך שניתן אם הוא מתוגמל על כל חודש של עבודה וכן הוא יטה לשלם לספקים עבור כל שירות שיוריד ממנו עבודה, אם אין הוא מתוגמל על ענייני יעילות.

חשיבותו של ההון האנושי הינה קריטית ליציבות הארגון ולביצועיו ולכן ארגונים משקיעים מאמצים ומשאבים רבים בכדי ללמוד את צרכיהם של אלו וללמוד כיצד ניתן לשפר את ביצועיהם ולהעלות את המוטיבציה שלהם.

270.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
4333
היקף עמודים:
17
מספר מקורות:
9
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.