עקרונות ההתנהגות - ניתוח מקרה

מזהה: 4147
מאמר חם

חלק א':

5 עיוותי והטיות התפיסה הבאים לידי ביטוי בקטע

1) סטריאוטיפ: אמונה המבוססת על סכמות קיימות לפיה לאנשים מקבוצה מסוימת יהיו תכונות או התנהגויות דומה. בקטע רואים סטראוטיפ שמפגינה זוהר לגבי אנשי שיווק ומשקיעים בבורסה – היא מניחה שירון כהן הינו חמדן, חומרני ולא נאמן, רק בשל השייכות לתחומי העיסוק שיווק ופיננסים. זהו סטריאוטיפ כי היא מייחסת לו את התכונות השליליות המוזכרות לעיל רק משום ששמעה שהוא עוסק בשיווק ופיננסיים, ללא היכרות מוקדמת עימו מצידה בכלל. ציטוט: "גם איש שיווק וגם משקיע בבורסה? הרי זה שילוב קטלני. אין לי ספק שהוא מהטיפוסים האלה ש'דורכים' על אחרים כדי להצליח וחברים אצלו זה רק למטרות של רווח או אינטרסים חומריים, אדם חמדן שמבלה את כל סופי השבוע שלו בקריאת עיתונים כלכליים..." סטריאוטיפ נוסף בקטע ניתן לראות לגבי נשים, כשאילן אומר שכל הנשים שונאות סיכונים ורגשניות – זו הכללה על בסיס דעה קדומה וסכמה מיזוגנית לגבי נשים, לפיה רק משום שאדם משתייך למגדר נקבי הרי שהוא בהכרח גם שונא סיכונים, רגשן ולא רציונלי. ציטוט: " אתה יודע נשים ! גם אני נשוי כבר שנים. כל הנשים הן שונאות סיכונים וזה משתק אותן, הן מקבלות החלטות על סמך רגשות ולא מפעילות את הרציונל הגברי ".

2) אפקט ההילה: טעות ייחוס רושם שבה התנהגות/תכונה אחת שמפגין אדם, חיובית או שלילית, מקרינה על על כל הרושם הכללי שלנו ממנו, כך שיהיה חיובי או שלילי, בהתאמה.

25.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מנהל עסקים כללי | פסיכולוגיה
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
3886
היקף עמודים:
8
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.