סגנון ניהול

מזהה: 5648
מאמר חם

1.      סגנון מנהיגות

בחרתי את כתבתו של כביר (2020) אשר מתארת את התמודדות מנכ"ל סיסקו ישראל, אורן שגיא, עם משבר הקורונה, בעיקר בהקשר של עבודה מן הבית.

א. לדעתי, סגנון מנהיגותו של אורן הדומיננטי ביותר מתוך טווח המנהיגות המלא של באס ואבוליו (יאשי, 2011) הינו מנהיגות מעצבת, והוא מגלם את ארבעת רכיביה השונים.

סגנון מנהיגות מעצבת מוגדר כתהליך שבו המנהיג מבקש להעצים את המודעות של הכפיפים שלו למה שלדעתו הוא חשוב ונכון, קרי למשימות ולמטרות של הקבוצה,  תוך הענקת משמעות מרובה למעשיהם. כך הכפיפים אמורים לקבל ולהבין את המטרות, ולפעול לטובת האינטרס הקבוצתי ולא רק למען האינטרס האישי. לכן בעצם, סגנון מנהיגות זה הינו הרמה הגבוהה ביותר של מנהיגות על צירי אפקטיביות / אקטיביות שכן מביא את המונהגים להתאמץ מעל ומעבר לכוונתם הראשונית ואף מעבר לאמונה שלהם בעצמם.

 

1.      אישיות המנהל

הכתבה אותה אבחר כעת הינה כתבתה של מנלה (2020) על מנכ"לים ישראליים מחברות עם פעילות בינ"ל שמספרים על הבעייתיות של הטיסות במהלך הקורונה עבורם. אבקש להתמקד בריאיון עם דרור דוידוף, מייסד ומנכ"ל חברת אקווה סקיוריטי (חברת הייטק ישראלית שמצליחה בתחום הסייבר).

ננתח מנהל זה בהתאם למודל האישיות של החוקרים קוסטה ומקריי – מודל ה-BIG5 (Jawabri, 2020).

א. המבנה האישיות של המנהל לפי חמשת הגורמים:

פתיחות לחווייה (Openness to experience): דמיון, יצירתיות, סקרנות, רוחב אופקים ועוד. מצד אחד דרור מפגין מקוריות מסוימת בכך שמעביר תהליכים כמו גיוס והכשרת עובדים לפלטפורמה מקוונת במהלך הקורונה: "כשמצטרף עובד חדש היינו מביאים אותו למרכז הפיתוח לבלות כמה שבועות בארץ ולהכיר את האנשים. עכשיו היינו צריכים להעביר את התהליך לוירטואל ולפלטפורמות למידה אבל זה מאבד חלק גדול מהאינטראקציה". 

 

 

1.               סגנון מנהיגות

2.               משימה מספר 2

3.               משימה מספר 3

ביבליוגרפיה

100.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
3043
היקף עמודים:
12
מספר מקורות:
7
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.