תיאור הסכסוך
ב-23/12/2015, נחתם הסכם בין שר האוצר משה כחלון, לבין יו"ר הסתדרות אבי ניסנקורן. ההסכם כלל בתוכו תקציב על סך של 7.5 מליארד ₪ בשביל עלייה בשכר ומענק חד פעמי לעובדי ציבור. סוכם שכסף יחולק באופן הבא : מענק חד פעמי על סך 2000 ₪ שחלקו ישולם בינואר 2016 וחלקו השני בינואר 2017, ותוספת שכר בגובה של 1.5% בשנה במשך חמש שנים, שאמורה להיכנס בתוקף מחודש יולי 2016.
ב-23/08/2016, התריע הסתדרות מפני שר האוצר, כי בעוד 14 יום נמלים באשדוד וחיפה, ישבתו וזאת, מסיבה של עיכוב ביישום ההסכם. למעשה עובדי הנמלים בחיפה ובאשדוד, לא קיבלו תוספת שכר כפי שסוכם בהסכם בין יו"ר הסתדרות ושר האוצר וזאת בגלל שמנכ"ל של נמל אשדוד ומנכ"ל של נמל חיפה, סירבו לחתום על הנוסח של ההסכם שסוכם בין יו"ר הסתדרות לבין שר האוצר. נוסח ההסכם, כלל בתוכו השוואת השכר בין עובדי דור א', לעובדי דור ב' באמצעות דיפרנציאציה בתוספת שכר בין עובדים שונים. לפי כך, עובדי דור ב', יקבלו תוספת שכר גבוהה יותר, מעובדי דור א'. כאשר שכר הסופי של דור א' ודור ב', ישתווה בעקבות התוספת.
ב-7/09/2016, בדיוק 14 יום לאחר איום של יו"ר הסתדרות, הסכסוך הסתיים והסכם נחתם בנוסח הקיים ללא שינוי, על ידי חברי דירקטוריון של נמלי אשדוד וחיפה.
בתהליך היו מעורבים מספר גורמים שהינם : שר האוצר משה כחלון, שר התחבורה ישראל כץ, יו"ר הסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל נמל אשדוד – יצחק בלומנטל, מנכ"ל נמל חיפה – מנדי זלצמן. ההסכם הראשון נחתם על ידי יצחק בלומנטל ב-7/09/2016 והסכם השני באותו הנוסח, על ידי מנדי זלצמן ב-8/09/2016.