בחירת מקצוע
ניתוח הקריירה של תמר יכלול הן את תהליך בחירת המקצוע והן את התהליכים במקומות עבודה השונים אשר גרמו לה לשינויים תעסוקתיים בהתחשב ברצון שלה במשך השנים לשמור על איזון בית- עבודה.
ראשית, נבחן את תהליך בחירת המקצוע. נראה כי תמר ניסתה להתאים בין כישוריה, כאשר הבולט הוא יכולת שירות הלקוחות, נטיותיה האישיות (טכנולוגיה) לדרישות המקצוע תוך התחשבות בגורמי משפחה וגורמים מצביים אחרים (פלדמן, 1992)[1] . בחירותיה של תמר היו כאלה שאפשרו לה לעבוד בעבודות עם שעות גמישות על מנת שתוכל לשלב את הקריירה וחיי המשפחה.
כאשר אנחנו מבקשים לבחון את התפתחות הקריירה של תמר, נבחן זאת בהתאם לאחת מהגישות החדשות בחקר קריירות המציעה השוואה והקבלה בין הקריירה ובין שלבי החיים הפיסי והנפשי של העובד[2]. המודל של גינזברג (Ginzberg et al. 1951)[3] הוא דוגמא לגישה כזו והוא מדגיש את תהליך הבחירה לאורך החיים כאשר הפרט מתפתח מבחינה מקצועית בשלבים קבועים מילדות לבגרות כאשר בכל שלב קיימות מטלות והתנהגויות הקשורות להתפתחות המקצועית. גישה זו מתאימה לניתוח הקריירה של תמר מפני שבראיון איתה היא ציינה שינויים רבים בבחירות שלה לאורך חייה כל שבילדותה היא רצתה להיות רופאה, מאוחר יותר היא למדה מקצוע טכנולוגי ובהמשך בחרה בקריירה בתחום התעשייה.