חלק א' (מאפייני ארגון)
1) חזון, יעוד ואסטרטגיה: חזון הארגון קיים, מופיע בכתב הן בדוחות החברה והן באתר שלה (במלואו - בנספח '). החזון משמש כמצפן להדרכת פעילות העובדים מבחינה ביצועית, מוסרית ושירותית. החזון לא נרקם בצורה שיתופית, כי מנהלי הארגון ניסחו אותו בעצמם, ללא עירוב העובדים, על בסיס החוק והשליחות החברתית בבסיס הארגון. להלן עיקרי החזון: "הגוף המקצועי והמוביל בתחום הביטחון הסוציאלי בישראל... יפעל באופן יזום, ביעילות ותוך גילוי רגישות לכבוד האדם, כך שכל מבוטחת ומבוטח יוכלו למצות את זכויותיהם." מכאן כי החזון מושתת על ערכים של סיוע, רגישות ויעילות, ומונחה על ידי משמעות של שליחות לסיוע לאזרחים לממש זכויות שמגיעות להם. יעוד הארגון הוא לקדם את הרווחה בישראל ולהקטין פערים חברתיים-כלכליים. כמובא בנספח א': "רעיון הערבות ההדדית, הקטנת הפערים בחברה, צמצום העוני והבטחת קיימות מערכת הביטחון הסוציאלי לאורך זמן, עומדים בבסיס פעילות הארגון". יעוד הארגון נגזר מהחזון ונושא בחובו משמעות חברתית ניכרת. היעוד מוסכם על העובדים ועל הסביבה כאחד. האסטרטגיה למימוש היעוד היא הקשבה למקבלי השירות, שמירה על קשרי קהילה, שיפור השירות, ופיתוח כוח האדם. כמובא בנספח א': "דרכו של הביטוח הלאומי תהיה מושתתת על חתירה מתמדת למצוינות, תוך התאמה לצרכים המשתנים של מקבלי השירות... הביטוח הלאומי יהיה אבן שואבת לכוח אדם מקצועי, איכותי וערכי...".
חלק א' (מאפייני ארגון)
חלק ב (סקירת ספרות)
א. תרבות ארגונית
ב. מוטיבציה בארגונים
ג. הקשר בין תרבות למוטיבציה
חלק ג' (בחירת מודל אבחוני התערבותי ויישומו לפיתוח הארגון)
חלק ד' (רפלקציה אישית)
רשימת מקורות
נספחים
נספח א': חזון הארגון, ייעוד ואסטרטגיה