חברת נטפליקס היא חברה אשר נוצרה בתור חברה להשכרת סרטי DVD במתכונת המוקדמת של אספקת תכנים לבתי הלקוחות. עם המהפכה הטכנולוגית הפכה החברה להיות חברה אשר מעבירה תכנים וירטואליים באמצעות שירותי צפייה ישירה בשיטת OTTA של ספריית VOD. התכנים אשר מוזרמים ללקוחות על ידי החברה מחולקים לז'אנרים שונים של סדרות או סרטים שמועברים ישירות לטלוויזיה של הלקוח. נכון לשנת 2018 החברה מחזיקה בחמישים אחוזים מתוך כל שוק הזרמת התכנים הדיגיטליים. החברה מחזיקה ב150 מיליון מינויים ברחבי העולם, לאחר שהיא פתחה את עצמה לשוק העולמי בשנת 2016. (Bellanova & González Fuster, 2018).
נטפליקס יצרה את המודל העסקי שלהם בהקשר של חדשנות עסקית. כלומר החדשנות היא אחד הגורמים הבולטים של החברה. על ידי שימוש בטכנולוגיות של ביג דאטה החברה יצרה מודל שבו היא מסוגלת למצוא דרך חדשה לענות על מידת שביעות הרצון של הלקוחות בחברה (Bellanova & González Fuster, 2018). לקוחות החברה סבורים כי החברה פועלת למען האינטרס שלהם על ידי התאמה אישית של תכנים שמותאמים לאופי הצפייה שלהם. בכך החברה עושה שימוש בטכנולוגיית מידע כדי להגיע להישגים שיווקיים ולשביעות רצון גדולה של קהל הלקוחות של החברה. השימוש של נטפליקס במדע הנתונים ובמעקב אחר ההעדפות של החברה הביא גם להצלחה הגדולה של החברה וגם מלמד אותנו לגבי הדרכים שבהם תעשיות דומות או חברות הזרמת תוכנן אחרות, החלו לחקות את המודל העסקי של נטפליקס (Netflix Technology Blog).