מקדונלדס כתופעה בעלת ממדים גלובליים ולאומיים

מזהה: 4560
מאמר חם

מקדונלד'ס היא רשת פופולרית בתחום המזון המהיר המפעילה את פעילותה העיקרית בארצות הברית של אמריקה. התאגיד הקמעונאי למזון מהיר מונה כ-31,000 מסעדות מזון מהיר ב 119 מדינות ברחבי העולם, כאשר רבות מאותן חנויות מזון מהיר משרתות כ-58 מיליון לקוחות ביום. המספר הכולל של האנשים העובדים ברשת מקדונלד'ס הוא למעלה ממיליון וחצי עובדים ברשתות השונות ברחבי העולם (McDonald’s, n.d.). מנתונים אלה מצטיירת תמונתה של רשת לה דריסת רגל בעולם כולו. עבודה זו תבחן את המימד הגלובלי של רשת המזון המהיר, כמו גם את ההיבטים הלאומיים שבאים לידי ביטוי בגלוקליזציה של הרשת ומוצריה במקומות השונים בעולם. אבחן את היחסים המשתנים בין לאומיות לגלובליזציה, ואציב את הדיאלקטיקה בקונטקסט היסטורי וגלובלי.

מקדונלד'ס הוקמה בשנת 1940 על ידי ריצ'רד ומוריס מקדונלד בקליפורניה, והרעיון המרכזי מאחורי פתיחת המסעדה היה לספק המבורגרים זולים באמצעות שירות מהיר. שני האחים ייסדו את מערכת השירות המהיר בשנת 1948 במסעדה שלהם, ובזאת נחנך ז'אנר המסעדות המהירות המודרניות ברחבי העולם (DeBres, 2005). על כן, הקמת מקדונלד’ס תהה נקודת המפנה שתייצג את נקודת הזמן הראשונה להשוואה בעבודה זו. נקודת הזמן השנייה להשוואה תהיה לאחר יציאת הסרט "לאכול בגדול" (במקור באנגלית: Super Size Me) בשנת 2004. ניתן לראות בסרט זה כתגובת נגד לגלובליזציה שהביאה איתה רשת המזון המהיר, כמו גם כנקודת מפנה בערכיה של הרשת שהשתנו לאחר יציאת הסרט לאקרנים. על כן, אדון בדיאלקטיקה שבין לאומיות לגלובליזציה בטווח שבין הקמת הרשת לבין שגשוגה הגלובלי עד כדי ספיגת ביקורת ציבורית נוקבת. 

80.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
1302
היקף עמודים:
6
מספר מקורות:
6
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.