מערכת מוצעת לשיפור פעילות מערכות המידע של חברת שופרסל באמצעות הטמעת חיישני Internet of Things

מזהה: 5582
מאמר חם

החל מרובוטים שמפעילים מחסנים אוטונומיים,[1] דרך הפיכת חנויות פיזיות למרכזי מימוש הזמנות אונליין[2] וכלה בתשלום אוטומטי על מוצרים,[3] תחום הקמעונאות בארץ ובחו"ל זכה בשנים האחרונות לגל משמעותי של חדשנות משבשת (Disruptive Innovation) לאורך כל שרשרת הערך. הענף שנחשב למסורתי בעיקרו לא זכה להתייחסות רבה מצד יזמי הטכנולוגיה והסתמך בעיקר על פעילות של חברות ענק כמו Amazon ו-Walmart כמנוע החדשנות העיקרי של הענף. כתוצאה ממגפת הקורונה והסגרים המתמשכים, חלו בענף הקמעונאות תמורות עמוקות בשנה האחרונה, ונדמה כי הענף היה אחד מהתחומים היחידים שזכו להנות מפעילות עסקית ענפה במהלך התקופה האחרונה, עם עליות משמעותיות בצריכת מוצרי מזון ומוצרים לבית.

בחירתי לעסוק בענף הקמעונאות בעבודה זו נובעת מההבנה כי קיים פוטנציאל משמעותי לחיבור בין המרחב הפיזי לבין המרחב הדיגיטלי באמצעות הכלים הטכנולוגיים העומדים לרשותנו היום. כפי שאציג בהמשך, פוטנציאל זה לא זכה למימוש עקב התפיסה המסורתית של הענף המונחה על ידי מקסום שולי רווח ונפח מכירות. תפיסה זו השתנתה במהלך תקופת הקורונה עקב השינויים הלוגיסטיים, התפעוליים והרגולטוריים שנכפו על הקמעונאיות השונות. כפי שאראה בהמשך, חדשנות בענף הייתה מוגבלת לשחקניות הגדולות שאימצו תהליכי הטמעת חדשנות כחלק מאסטרטגיה ארוכת טווח. החברות האלו זכו להצלחה בקרב לקוחות רבים שחששו מהתקהלויות ובחרו לעבור להשתמש בכלים דיגיטליים על מנת לבצע רכישות מוצרי צריכה בסיסיים.

 

תקציר

מבוא

סקירת הענף

סקירת החברה

תיאור המערכות הקיימות כיום

תיאור החידוש והמערכת המוצעת

תמחור דינמי 

תמחור דינמי במערכת המוצעת

תיאור מרכיבי המערכת

השפעת המערכת המוצעת על הענף הכלכלי בו פועל הארגון 

השפעות חיוביות

השפעות שליליות

השפעת המערכת המוצעת על ארגונים אחרים הפועלים בענף זה

השפעות חיוביות

השפעות שליליות

היבטים אסטרטגיים להטמעת המערכת

היתרון העסקי 

פרסונליזציה של חווית הקנייה

ההיבט הרגולטורי 

מודל Porter 5-force

מודל SWOT

סקירת התחרות וההשלמות הקיימים בשוק

בתחום האינטליגנציה המלאכותית

בתחום ניתוח תנועת הלקוחות

בתחום שיפור חוויית הצרכן

בתחום ניהול המלאי 

סיכום

רשימה ביבליוגרפית

470.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מנהל עסקים כללי | מערכות מידע
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
7552
היקף עמודים:
25
מספר מקורות:
70
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.