חלק א
עבודה זו בוחנת מכירות לעסקים על ידי חברת נייר חדרה בע"מ .
תאור הארגון
לפי אתר החברה (נייר חדרה), היא עוסקת בייצור ושיווק מוצרי אריזה, נייר ומחזור ניירות וקרטונים.
לחברה שלושה מגזרי פעילות מרכזיים שמהם נובע רוב הכנסותיה וכמעט כל רווחיה:
1. שירותי איסוף, עיבוד ומחזור ניירות וקרטונים. בזה עוסקת חברת הבת אמניר.
2. ייצור ומכירת גלילי נייר שכבר מוחזרו והפכו שוב לנייר או קרטון
3. ייצור ומכירה של קרטונים גליים באריזה.
בשנתיים האחרונות פעולת החברה לאספקת צרכי משרד ובכך מצאה נישה נוספת שמשיקה לתחום פעילותה. עבודה זו תתמקד בתחום אספקת צרכי המשרד כאשר במוצר משלים לה יידון גם תחום אספקת מוצרי נייר לכתובה והדפסה.
על פי דוח החברה לשנת 2020 ועל פי אתר החברה ניתן מונע שוק ניירות האריזה ומוצרי הקרטון ע"י מאפיינים בסיסיים שאמורים לעודד צמיחה של החברה: הביקוש הינו קשיח ומובל ע"י הגידול באוכלוסייה ורמת החיים שלה. לאור זה גדלים היקפי המכירה לאורך השנים באופן יציב והגידול בביקוש מוביל לעליית מחירי מוצרי החברה.
מיקוד החברה הינו בתחומי מוצרי האריזה, הנייר והמחזור. היא פועלת למען שיפור איכות המוצרים שלה והתאמתם לצרכי לקוחותיה והגוונתם, ובמקביל על ייעול תהליכי הייצור והגדלת השילוב ההדדי בין תחומי פעילותה. תהליכים אלו מסייעים לה לתת מענה לביקוש הגדל והולך בשוק מוצרי האריזה שבנוי על קרטון ממוחזר, במקביל ל מיצוי הפוטנציאל הקיים בשרשרת הערך שלה.
תאור הארגון
מיצוב ותחרות
מודל השיווק, המכירה והשרות
תכנית מכירות שנתית
חלק ב
אסטרטגיה מול מתחרה
מסרים ותועלות
שת"פ עסקי וצעדים מעשיים
תכנית פעולה, הערכה ויישום
מקורות