אפקטיביות בתקשורת:
תקשורת אפקטיבית הינה תקשורת שבה המסר המועבר בין שני אנשים או יותר עובר בהצלחה, מתקבל ומובן. תקשורת יעילה בתוך צוות יכולה לעזור לטפח יחסי עבודה טובים, לשפר את מוסר ויעילות העבודה ולקדם השגת המטרות. למעשה, זוהי מיומנות בינאישית שנתפסת כאינסטינקטיבית, אך ישנם "אזורי בעיה" נפוצים. ישיבת הצוות ב"מרום תעשיות" מהווה מקרה בוחן לכך. בעזרת הסיטואציה המוצגת, אדון באופן בו אפקטיביות התקשורת באה לידי ביטוי:
מחסומים בתקשורת האפקטיבית יכולים להיות משני סוגים: קשיים "טכניים" או רעשים פנימיים. כך, בשיחה שהתקיימה בין חני לדן אחרי ישיבת המנהלים בעניין ההמלצה של חברת הייעוץ, אורן מואשם על ידם בהקשבה סלקטיבית. הם טוענים כי חברת הייעוץ אמרה את מה שציפה אורן לשמוע, והוא בתורו השתמש בכך כדי לקדם את מניעיו, תוך התעלמות מההתנגדויות והחששות שהעלו חלק מהמנהלים בישיבה.
הקשבה יעילה מתרחשת כאשר המקשיב קולט את כוונת המדבר ומבחין גם במשמעות שמאחורי המילים. במקרה של "מרום תעשיות", לא התרחשה הקשבה יעילה שכן אורן התמקד במטרה שרצה וניסה לקדם במהלך ישיבת ההנהלה ולא התמקד במנהלים או בדברים שהציגו בפניו. שמיעה סלקטיבית באה לידי ביטוי בסיטואציה כאשר אורן הסכים לשמוע רק את דעותיהם של חברי צוות המנהלים שהיו בעד הפרויקט שניסה אורן להעביר. באופן הזה, אורן "דילג" על הדברים שחלק מהעובדים נאמרו.