מיומנויות תקשורת ויעוץ בבריאות בתעסוקה

מזהה: 4564
מאמר חם

אפקטיביות בתקשורת:

תקשורת אפקטיבית הינה תקשורת שבה המסר המועבר בין שני אנשים או יותר עובר בהצלחה, מתקבל ומובן. תקשורת יעילה בתוך צוות יכולה לעזור לטפח יחסי עבודה טובים, לשפר את מוסר ויעילות העבודה ולקדם השגת המטרות. למעשה, זוהי מיומנות בינאישית שנתפסת כאינסטינקטיבית, אך ישנם "אזורי בעיה" נפוצים. ישיבת הצוות ב"מרום תעשיות" מהווה מקרה בוחן לכך. בעזרת הסיטואציה המוצגת, אדון באופן בו אפקטיביות התקשורת באה לידי ביטוי:

מחסומים בתקשורת-

מחסומים בתקשורת האפקטיבית יכולים להיות משני סוגים: קשיים "טכניים" או רעשים פנימיים. כך, בשיחה שהתקיימה בין חני לדן אחרי ישיבת המנהלים בעניין ההמלצה של חברת הייעוץ, אורן מואשם על ידם בהקשבה סלקטיבית. הם טוענים כי חברת הייעוץ אמרה את מה שציפה אורן לשמוע, והוא בתורו השתמש בכך כדי לקדם את מניעיו, תוך התעלמות מההתנגדויות והחששות שהעלו חלק מהמנהלים בישיבה.

סגנונות תקשורת, הקשבה-

הקשבה יעילה מתרחשת כאשר המקשיב קולט את כוונת המדבר ומבחין גם במשמעות שמאחורי המילים. במקרה של "מרום תעשיות", לא התרחשה הקשבה יעילה שכן אורן התמקד במטרה שרצה וניסה לקדם במהלך ישיבת ההנהלה ולא התמקד במנהלים או בדברים שהציגו בפניו. שמיעה סלקטיבית באה לידי ביטוי בסיטואציה כאשר אורן הסכים לשמוע רק את דעותיהם של חברי צוות המנהלים שהיו בעד הפרויקט שניסה אורן להעביר. באופן הזה, אורן "דילג" על הדברים שחלק מהעובדים נאמרו. 

100.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
בריאות הציבור | התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
2317
היקף עמודים:
7
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.