מהי השפעת החדשנות על ביצועי חברות?

מזהה: 1723
מאמר חם

העבודה עוסקת בבחינת השפעת נושא החדשנות על ביצועיהן של חברות. נושא החדשנות התפתח בעיקר במהלך המאה העשרים עם המעבר לשוק דינמי ומשתנה בצורה תדירה. בשוק זה החברות צריכות למצוא את יתרונותיהן המובהקים על מנת לשרוד ועל מנת להגדיל ולשפר את ביצועיהן ואת כושר התחרותיות שלהן.

העבודה סוקרת, בחלקה הראשון את הגדרות החדשנות ותהלך החדשנות כפי שהוא מוגדר על ידי מחקרים שונים, כולל עמידה על השונה בין המונחים "חדשנות" ו"המצאתיות". לאחר מכן נסקרים סוגי החדשנות השונים המוגדרים  היום בעולם העסקי לפי הקוד של מדינות ארגון ה OECD, כגון חדשנות במוצר, חדשנות ארגונית חדשנות בתהליך, כמו כן נסקרים סוגים שונים של אסטרטגיות חדשנות המקובלות היום לשימוש על ידי חברות שונות כגון חדשנות משתפת (שיתוף במידע חיצוני ופנימי ליצירת חדשנות) , חדשנות משבשת (שדרוג מוצר על חשבון מוצר קיים ושינוי השוק) , אנליזת שרשרת העסק ועוד. נסקרים התחומים המרכזיים בהם מסייעת החדשנות לארגון לשפר את יכולותיו התחרותיות: שיפור חוויית הלקוח, גיוון בסל המוצרים , הובלת השוק ויצירת יתרון יחסי.

בחלקה השני סוקרת העבודה את היתרונות לשימוש בחדשנות ולעומתם את החסמים העיקריים העומדים בפני יישום תהליך חדשנות באירגונים. כמו כן מוצגים המדדים הקיימים כיום לבחינת יכולות החדשנות באירגון , שבעיקרם הינם היכולת לייצר קשר ורישות עם מקורות ידע נוספים, יכולות התהליכיות של הארגון והיכולת להשקיע בתהליכי מחקר ופיתוח על מנת ליישם רעיונות חדשניים לכלל מעשה. 

1      מבוא

2      חדשנות

2.1          הגדרת חדשנות

2.2          סוגי חדשנות ואסטרטגיות חדשנות

2.3          חסמים לתהליכי חדשנות בארגון 

2.4          יתרונות החדשנות

2.5          מדידת חדשנות

3      חברות בינלאומיות

3.1          הגדרה

3.2          גורמי השפעה על ביצועי חברות בינלאומיות

3.3          מדידת ביצועים בחברות

3.4          התפתחות החדשנות בחברות בינלאומיות

4      דיון בשאלת המחקר

5      סיכום ומסקנות

5.1          מסקנות עיקריות

5.2          המלצות מעשיות למנהלי ארגונים בנושא החדשנות

5.3          טבלת מאמרי הליבה

6          ביבליוגרפיה 

565.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2015
מספר מילים:
9016
היקף עמודים:
29
מספר מקורות:
19
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.