העבודה עוסקת בבחינת השפעת נושא החדשנות על ביצועיהן של חברות. נושא החדשנות התפתח בעיקר במהלך המאה העשרים עם המעבר לשוק דינמי ומשתנה בצורה תדירה. בשוק זה החברות צריכות למצוא את יתרונותיהן המובהקים על מנת לשרוד ועל מנת להגדיל ולשפר את ביצועיהן ואת כושר התחרותיות שלהן.
העבודה סוקרת, בחלקה הראשון את הגדרות החדשנות ותהלך החדשנות כפי שהוא מוגדר על ידי מחקרים שונים, כולל עמידה על השונה בין המונחים "חדשנות" ו"המצאתיות". לאחר מכן נסקרים סוגי החדשנות השונים המוגדרים היום בעולם העסקי לפי הקוד של מדינות ארגון ה OECD, כגון חדשנות במוצר, חדשנות ארגונית חדשנות בתהליך, כמו כן נסקרים סוגים שונים של אסטרטגיות חדשנות המקובלות היום לשימוש על ידי חברות שונות כגון חדשנות משתפת (שיתוף במידע חיצוני ופנימי ליצירת חדשנות) , חדשנות משבשת (שדרוג מוצר על חשבון מוצר קיים ושינוי השוק) , אנליזת שרשרת העסק ועוד. נסקרים התחומים המרכזיים בהם מסייעת החדשנות לארגון לשפר את יכולותיו התחרותיות: שיפור חוויית הלקוח, גיוון בסל המוצרים , הובלת השוק ויצירת יתרון יחסי.
בחלקה השני סוקרת העבודה את היתרונות לשימוש בחדשנות ולעומתם את החסמים העיקריים העומדים בפני יישום תהליך חדשנות באירגונים. כמו כן מוצגים המדדים הקיימים כיום לבחינת יכולות החדשנות באירגון , שבעיקרם הינם היכולת לייצר קשר ורישות עם מקורות ידע נוספים, יכולות התהליכיות של הארגון והיכולת להשקיע בתהליכי מחקר ופיתוח על מנת ליישם רעיונות חדשניים לכלל מעשה.
1 מבוא
2 חדשנות
2.1 הגדרת חדשנות
2.2 סוגי חדשנות ואסטרטגיות חדשנות
2.3 חסמים לתהליכי חדשנות בארגון
2.4 יתרונות החדשנות
2.5 מדידת חדשנות
3 חברות בינלאומיות
3.1 הגדרה
3.2 גורמי השפעה על ביצועי חברות בינלאומיות
3.3 מדידת ביצועים בחברות
3.4 התפתחות החדשנות בחברות בינלאומיות
4 דיון בשאלת המחקר
5 סיכום ומסקנות
5.1 מסקנות עיקריות
5.2 המלצות מעשיות למנהלי ארגונים בנושא החדשנות
5.3 טבלת מאמרי הליבה
6 ביבליוגרפיה