סט בעיות מספר 1
על המחיר של המוצר החדש להיות 20 או 18, בשני המקרים הרווח הוא מקסימלי ב-360
אם עלות הפיתוח היא 10000 על ההכנסות לכסות את ההוצאה:
אפס = עלויות קבועות-גודל השוק* אחוז הלקוחות המעוניינים*רווח ליחידה
0 = 100000 –X *0.36*10
0 = 100000 –X *0.45*8
= 27778
גודל השוק המינימלי שמצדיק את פיתוח המוצר הוא 27778
הגורמים המשפיעים על הנכונות לשלם על מלון והדרך בה הם ישפיעו על קביעת המחיר הם:
האם יש למלון תחליפים? אם המלון במקום בוא אין לו מתחרים או בנישה ייחודית לקוחות יהיו יותר גמישים. ייחודיות ואקלוסביות מגמישים את הלקוח
מה מצב המתחרים? אם יש מתחרים ישירים יש לתמחר בהתאם תוך כדי מודעות אליהם, לקוחות רגישים למחירים כאשר יש מתחרים שניתן להשוות אליהם
האם הלקוח מסוגל להשוות מחירים? אם יש ללקוח אופציה להשוות מחירים למתחרים הוא יהיה רגיש יותר למחיר