כיצד ניתן להפעיל את עיקרון העדפה הנגלית ולבצע ניתוחי רווחה לפרטים שאינם רציונאליים

מזהה: 2095
מאמר חם

עקרון העדפה הנגלית (Samuelson 1938), העיקרון שגורס כי ניתן להסיק את העדפות הצרכנים מצפייה בבחירות שלהם, הוא אחד מהרעיונות הכלכליים משפיעים ביותר. בפרט, Samuelson הציע כי אם נצפה בפרט בוחר את אלטרנטיבה  א' כאשר אלטרנטיבה  ב' אפשרית אזי נוכל להסיק כי אותו פרט מעדיף את אלטרנטיבה א' לפחות כמו את אלטרנטיבה ב'. הפילוסופיה שעומדת בבסיס עיקרון זה היא ליברטינית, כיוון שהיא משקפת את הרעיון שהאלטרנטיבה הטובה ביותר עבור הפרט היא זו שהוא היה בוחר לעצמו. אולם, לא תמיד ניתן ליישם את עקרון העדפה הנגלית שלSamuelson . לאמתו של דבר, עיקרון העדפה הנגלית ישים רק במקרים בהם ההתנהגות הפרטים ניתנת לרציונליזציה;כלומר, שבמידה ונפעיל עליהם את עקרון העדפה הנגלית נקבל יחס העדפה "שמתנהג יפה" (קרי, שלם וטרנזיטיבי[1]).

עם זאת נמצא, כי פרטים רבים אינם מתנהגים תמיד באופן רציונאלי, כפי שעולה ממאות מחקרים בכלכלה התנהגותית אשר מוצאים יותר ויותר את דרכם אל סט הכלים של קובעי מדיניות ועל-ידיכך אל ניתוחי רווחה. (Bernheim and Rangel (2009 (מעתה BR) ביקשו בעבודתם להכליל את עקרון העדפה הנגלית כך שיהיה ישים גם לאותם מקרים בהם פרטים אינם מתנהגים באופן רציונאלי.

 

395.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
כלכלה ומימון | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2015
מספר מילים:
6835
היקף עמודים:
27
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.