אחת משאלות המפתח שמנהלים רבים עוסקים במציאת מענה ופתרון הנה מדוע יש שוני בין חברות בביצועים, מה המסד לאינטרוול כה רחב זה, האם הוא תולדה של יתרון תחרותי? כיצד ניתן להשיג יתרון זה? ומקיימות כיצד ניתן לשמר יתרון תחרותי, בפרט בעלום תחרותי דינאמי ומורכב?
הגדלת רווחי החברה של החברה בא לידי ביטוי בביצועיה של החברה, ומכאן שהנהלת הפירמה שואפת לייצר כמה שיותר רווחים ולכן היא מתמקדת בדרכים שיעניקו לה יתרון תחרותי על פני חברות אחרות.
ההון האנושי כבר הוכח מלא מעט מחקרים שנעשו בעבר כמהותי עבור החברה וביצועיה. ישנם לא מעט תיאוריות בנוגע לעובדים בארגון ודרכים להעלאת תפוקתם וביצועיהם, ולכן ארגונים רבים מקצים לא מעט משאבים במטרה לטפח את ההון האנושי שלהם.
נושאים כמו תגמול עובדים וביצועי הפירמה חשובים מאוד להבנה, שכן הם צריכים להיכלל בכל תוכנית אסטרטגית של כל חברה באשר היא. ניהול אסטרטגי טוב, כזה שמעניק לפירמה יתרון תחרותי על פני חברות מתחרות חייב לכלול מדיניות תגמול לעובדים ולדרג הבכיר בפרט(Ahn, 2015). הידע הנרכש על שיטות התגמול לעובדים ועל חשיבות ביצועי החברה תורמים לארגז הכלים הניהולי ויכולים להוות בסיס לידע יישומי בתכנון האסטרטגי של כל חברה. בעבודה זו אתמקד במשתנה "שכר" וכיצד הוא משפיע על ביצועי הארגון. ישנה חשיבות בביצוע המחקר, שכן אנו חיים בעולם תחרותי ובכל ענף מתחרות מספר לא מבוטל של פירמות על ליבם של הלקוחות.