חברת ביטוח- ניתוח מארבעה מימדים של אבחון ארגוני

מזהה: 7135
מאמר חם

בחירת ארגון המטרה

הארגון הנבחר הוא חברת ביטוח. מדובר בחברת ביטוח ישראלית, גדולה וותיקה, העוסקת בביטוחים, פנסיות וגמל. הסניף שייבחן מכיל כ-400 עובדים המפוזרים במחלקות שונות. הקשר לארגון הוא דרך קרובת משפחה שעובדת שם כרפרנטית תפעול.

ארבעה מימדים של האבחון הארגוני
א. אבחון לפי הדימוי המכניסטי

בסעיף זה יתוארו היבטים של הארגון אשר משקפים ומבטאים את הדימוי המכניסטי של ארגונים. נטען כי חברת הביטוח מבטאת את דימוי המכונה במלואו: חלקים מתפקדים, סדר, תלות, מטרה משותפת ואנרגיה חיצונית. מלבד זאת  נטען, כי כל מאפייני הבירוקרטיה הטהורה של וובר מתקיימים בארגון: חלוקת אחריות (דיפרנציאציה), מדרג (היררכיה), חוקים ותקנות (פורמליזציה), אימפרסונליות/אוניברסליות, מומחיות וכן הפרדת רכוש.

א. 1) היבטי הארגון שמשקפים דימוי מכניסטי של ארגונים

בימי המהפכה התעשייתית, ניסו מהנדסי מכונות בולטים בארה"ב, כמו טיילור, לפתור בעיות בתחום יחסי העבודה דרך התייחסות לבעיות פוליטיות בצורה מכנית מה שהוביל לראיית הארגון כולו כמעין מכונה (שנהב, 1995). הדימוי המכניסטי בארגונים שנוצר מזווית ראייה זו ממשיל את הארגון למכונה המורכבת מחלקים מתפקדים, מסודרים מראש, תלויים זה בזה, פועלים יחד למען תכלית מסוימת ומסתייעים באנרגיה חיצונית. ניתן לראות כי הדימוי המכניסטי הולם את חברת הביטוח. ראשית, חברת הביטוח עצמה מרובדת לחלקים שונים, שכן העובדים מפוזרים אל מחלקות שונות כגון: תפעול, גבייה, שירות לקוחות, מכירות, אקטואריה, חתמות, ניהול כספים, ניהול משאבי אנוש, ביטחון ואבטחה, סייבר, ועוד.

 

בחירת ארגון המטרה

ארבעה מימדים של האבחון הארגוני

א. אבחון לפי הדימוי המכניסטי 

א. 1) היבטי הארגון שמשקפים דימוי מכניסטי של ארגונים

א. 2) המודל הבירוקרטי הטהור של וובר

ב. אבחון לפי דימוי הארגון הפוליטי 

ג. אבחון לפי פרקטיקות שליטה

ד. אבחון לפי הסדרי העסקה

ביבליוגרפיה

125.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
2045
היקף עמודים:
7
מספר מקורות:
4
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.