בעבודה זו, נבקש לנתח את חברת "אפל", תוך התמקדות ביחידה העסקית "אייפון" מענף הטלפונים-החכמים.
PESTEL(G)
הסביבה הפוליטית: בארה"ב יש כוונה להעלות מס-חברות מ-21% ל-28% (פילוט, 2021). זה איום עבור רווחי אפל, שהכנסותיה נרשמות בארה"ב. כמו כן, רוב המפעלים של ספקיות הרכיבים של אפל הינן בסין (וו, 2022). לפיכך, תסיסה פוליטית בסין, עלולה לפגוע בייצור של אפל. בנוסף הפיתוח באפל מלווה בפטנטים המוגנים בחוקי קניין (קאהאן, 2022). זוהי הזדמנות, שכן כך תוכל לשמור אפל על ייחודיותה.
הסביבה הכלכלית: ב-2022, הכלכלה העולמית נכנסת למצב של האטה בצמיחה (חדשות-חוץ, 2022). זהו איום על היקף הפעילות העסקית של אפל. בנוסף, בחודשים האחרונים ישנה עלייה גלובלית במחירי המוצרים (רוזנבלום, 2022). זהו איום, כי רבים מרגישים שיש להם פחות כסף "לבזבז" על אייפון.
הסביבה החברתית: בימינו, לאנשים יותר ויותר קשה להתנתק מהניידים החכמים שלהם ("התמכרות למסכים") (אוסלנדר, 2020). זוהי הזדמנות, שכן הטלפון החכם הופך למוצר-חובה.
הסביבה הטכנולוגית: במרבית המדינות ישנן די תשתיות רלוונטיות (כגון, חשמל, wifi ו-5g) לשם תמיכה בשימוש ובמסחר בטלפונים-חכמים (apple newsroom, 2020). זה מהווה הזדמנות עבור אפל, שיכולה כך להעמיק פעילותה במדינות קיימות וחדשות.
הסביבה הגיאוגרפית: הציבור מצפה מפירמות לפעול יותר לקיימות. יש בכך איום לאפל שכן הוצאות אקולוגיות מקטינות רווח, אך גם הזדמנות לשיפור מוניטין (כביר, 2020).