מבוא
עבודה זו תעסוק בחברת קופיקס כאשר הדגש יהיה על פיתוח הרגלי צריכה של ארוחות הצהריים הקלות והזולות של קופיקס. קופיקס פועלת בענף בתי הקפה בשוק בתי קפה Low cost. המתחרים הישירים הם Coffiz ו Coffee experess. היתרון התחרותי הוא תחרות על בסיס מחיר. קופיקס היא הראשונה שסללה את השוק של בתי קפה Low cost המציעים מחיר אחיד וזול כך הם גדלו מהר והגיעו לפריסה ארצית.
פילוח גיאוגרפי: מרכזי ערים (הסניפים ממוקמים תמיד במרכזי ערים ברחובות מרכזיים).
פילוח דמוגרפי: נשים וגברים בגילאי 15-35, לרב עובדים במשרדים באזורים מרכזיים או בעבודה דינמית בה הם מסתובבים ברחבי הארץ, צורכים ארוחת צהריים מחוץ לבית, צרכנים נבונים.
פילוח פי סוג לקוח: לקוחות פרטיים.
VALS: צרכני קופיקס נחלקים לשתי קבוצות עיקריות:
הקבוצה האחת היא צרכנים מונחי פנים, שוחרי שינוי חברתי, אידיאולוגיים הפועלים ליצירת שינוי. כחלק ממחאות יוקר המחיה ישנו חיבור אידיאולוגי של חיזוק חברות המציעות מוצרים זולים. לקוחות אלו מבקשים להביא לשינוי חברתי, מעורבים בנושאים חברתיים ומבינים שקופיקס מוותרים על נתח רווחים מסוים כדי ליצור שינוי בשוק.
הקבוצה השנייה היא חווים: שוחרי בילוי, צעירים בעלי סגנון חיים בלייני, רוכשים מהר, חושבים מעט, לרב אינם מבוססים כספית, תרים אחר הזדמנויות משתלמות.
הצורך הבסיסי הוא לרכוש ארוחת צהריים איכותית במחיר אטרקטיבי. צרכן מזון מעוניין ליהנות מהארוחה הוא לא מוכן שהמחיר יבוא על חשבון הטעם. המניעים של הצרכן הם: עלות, מאמץ ותמורה. מה שעשוי להניע אותו להיות צרכן כבד של ארוחות הצהריים הקלות של קופיקס הוא מצב בו הוא משלם מחיר קבוע ואטרקטיבי ומקבל בתמורה מזון שעומד בסטנדרטים שלו ומספק אותו.
תקציר
מבוא
איתור צרכי הצרכן
חיפוש ועיבוד מידע
בניית עמדות
הערכת חלופות
תהליך השכנוע
המלצות יישומיות