תרבות אירגונית מאפיינת ומייחדת ארגונים בכלכלה ובתעשייה העולמית ולמעשה מגדירה סט של הנחות ותצורת התנהלות הקובעים את צורת הארגון ואת מהותו, כמו גם את התנהלותו מול כוחות השוק ומול מתחרים ואיומים. קיימות הגדרות וממדים לתרבות ארגונית כאשר בארגון יכולות להתקיים בו זמנית יותר מתרבות ארגונית מוגדרת אחת. אם כי בדרך כלל קיימת תרבות ארגונית אחת דומיננטית בכל ארגון. אחד הפרמטרים החשובים להצלחתם של ארגונים הינו היכולת להעביר ידע גלוי וידע סמוי מארגונים אחרים, בתהליכי מיזוג ורכישה או בתוך הארגון עצמו. מאפייני התרבות הארגונית יכולים לסייע או לחסום את המעבר של ידע פנים ארגוני או קליטה והטמעה של ידע חיצוני. הידע מורכב משני סוגים: ידע גלוי שקל לקודד ולנהל בצורה פורמאלית והידע הסמוי שמגיע דרך קשרים בינאישיים ולא פורמאליים ודרך יצירת יחסי אימון ואינטראקציות בין עובדים ומנהלים.
ההעברה של הידע יכולה להתבצע באופן אנכי או אופקי בין מחלקות ובין צוותים או בין מנהלים ועובדים מכל הרמות בתוך הארגון. בנוסף לכך קיימת העברה של ידע מחוץ לארגון פנימה, במיוחד במהלך תהליכים של מיזוגים ורכישות של חברות. וכן העברה של ידע מתוך הארגון החוצה במקרה של מיזוג או במקרים של עבודה עם צד שלישי או חברות בת או קבלני משנה.
בחלקה הראשון של העבודה ייסקר המונח הכללי "תרבות" ומה מגדיר ומאפיין מושג זה. לאחריו תינתן סקירה על התרבות ארגונית. מה מאפיין ומה מגדיר את המושג "תרבות ארגונית" ומה הם הממדים העיקריים כפי שהם מוצגים בספרות לפי כמה אסכולות שונות. לכל ממד או אפיון יוצג הסבר קצר.
מבוא
תרבות אירגונית
הגדרת המונח תרבות
תרבות לאומית מול והקשר לתרבות ארגונית
תרבות ארגונית
ידע גלוי וסמוי
השפעת תרבות ארגונית על העברת ידע בארגון
סיכום
ביבליוגרפיה