השפעת תרבות ארגונית על העברת ידע

מזהה: 4341
מאמר חם

תרבות אירגונית מאפיינת ומייחדת ארגונים בכלכלה ובתעשייה העולמית ולמעשה מגדירה סט של הנחות ותצורת התנהלות הקובעים את צורת הארגון ואת מהותו, כמו גם את התנהלותו מול כוחות השוק ומול מתחרים ואיומים. קיימות הגדרות וממדים לתרבות ארגונית כאשר בארגון יכולות להתקיים בו זמנית יותר מתרבות ארגונית מוגדרת אחת. אם כי בדרך כלל קיימת תרבות ארגונית אחת דומיננטית בכל ארגון. אחד הפרמטרים החשובים להצלחתם של ארגונים הינו היכולת להעביר ידע גלוי וידע סמוי מארגונים אחרים, בתהליכי מיזוג ורכישה או בתוך הארגון עצמו. מאפייני התרבות הארגונית יכולים לסייע או לחסום את המעבר של ידע פנים ארגוני או קליטה והטמעה של ידע חיצוני. הידע מורכב משני סוגים: ידע גלוי שקל לקודד ולנהל בצורה פורמאלית והידע הסמוי שמגיע דרך קשרים בינאישיים ולא פורמאליים ודרך יצירת יחסי אימון ואינטראקציות בין עובדים ומנהלים.

ההעברה של הידע יכולה להתבצע באופן אנכי או אופקי בין מחלקות ובין צוותים או בין מנהלים ועובדים מכל הרמות בתוך הארגון. בנוסף לכך קיימת העברה של ידע מחוץ לארגון פנימה, במיוחד במהלך תהליכים של מיזוגים ורכישות של חברות. וכן העברה של ידע מתוך הארגון החוצה במקרה של מיזוג או במקרים של עבודה עם צד שלישי או חברות בת או קבלני משנה.

בחלקה הראשון של העבודה ייסקר המונח הכללי "תרבות" ומה מגדיר ומאפיין מושג זה. לאחריו תינתן סקירה על התרבות ארגונית. מה מאפיין ומה מגדיר את המושג "תרבות ארגונית" ומה הם הממדים העיקריים כפי שהם מוצגים בספרות לפי כמה אסכולות שונות. לכל ממד או אפיון יוצג הסבר קצר.

 

מבוא

תרבות אירגונית

הגדרת המונח תרבות

תרבות לאומית מול והקשר לתרבות ארגונית

תרבות ארגונית

ידע גלוי וסמוי 

השפעת תרבות ארגונית על העברת ידע בארגון 

סיכום

ביבליוגרפיה

485.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
6175
היקף עמודים:
15
מספר מקורות:
15
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.