מיקור חוץ מהווה פעילות עסקית יישומית בארגונים רבים הן בענפי התעשייה ובמתן השירותים בארץ ובעולם. מיקור חוץ כהגדרתו הינו הליך של הוצאת פעילות או תהליך המבוצע על ידי עובדים פנימיים של הארגון לספק חיצוני המתמחה בפעילויות או תהליכים אלו. ההחלטה בין שימוש במיקור פנים, כלומר ייצור הסחורות או השירותים בתוך הארגון לבין הוצאתם לשירותי מיקור חוץ מעוגנת במשתנים שונים המתייחסים לסחורות ולשירותים עצמם, לעלויות והרווחים, להיבטים ארגוניים, ניהוליים ועוד.
מטרת הליך מיקור החוץ הינה להשאיר בתוך הארגון מערכות ותחומים המהווים את ליבת הארגון או שיש יתרון בשמירתם ובאחזקתם בידי הארגון עצמו, ולהוציא אל מחוץ לארגון מערכות הרחוקות מליבת הארגון.
נמצא כי לרוב, חברה המבצעת הליך מיקור חוץ Outsourcing של משאבי האנוש בחברה נהנית ממספר לא מבוטל של יתרונות בולטים כגון: חיסכון והוזלה בעלויות שכר העבודה ובתנאים הנלווים להעסקת העובדים, מקצועיות ומומחיות בדגש על הידע לו הארגון נדרש.
אך מנגד, לצד השיקולים הרבים, רבות גם ההשפעות של מיקור החוץ. ואלה באות לידי ביטוי בהיבטים השונים. מטרת עבודה זו היא לבחון את השפעותיו השונות של מיקור החוץ על הארגון ובפרט על העובדים.
מחקר זה מתמקד בתאגיד טכנולוגי בין לאומי בו אני מועסקת כיום כמנהלת משאבי אנוש, הצטרפתי לשורותיו לפני כמספר חודשים. על מנת לשמור על אובייקטיביות ככל הניתן היות ומדובר בחברה בו אני עובדת, במהלך המחקר אציג את החברה בשם בדוי- PC אשר תהווה את שדה המחקר שלי. סבורה אני שלאור העובדה כי אני חדשה בחברה אוכל לבחון את הסוגיה אותה אפרוט בהמשך מנקודת מבט רעננה ללא השפעת משתנים מתערבים.