רכישות ומיזוגים הם אסטרטגיות פופולאריות בקרב חברות מזה שנים רבות. יש טוענים שלאסטרטגיה זו תפקיד מרכזי לשינוי מבני יעיל בתוך חברות אמריקאיות בשנות השמונים והתשעים של המאה ה-20. כמו כן תחום של רכישות ומיזוגים צובר תאוצה רבה בשנים אחרונות הדבר מתבטא בכמות הרכישות והמזוגים שמתבצעים בין החברות. פרמטר נוסף הוא היקף של עסקאות רכישה ומיזוגים שנעמדים בשנים אחרונות על טריליונים של דולרים ( 2008, Hopkins).
רכישות ומיזוגים תורמים לצמיחה, שגשוג כלכלי וניצול סינרגיה בין החברות של התאגיד על מנת להפחית את העלויות של התאגיד כולו, כמו כן שיפור בביצועי החברות, שיפור באיכות השירות ומוצרים. אלו הנחות עליהם מתבססים רכישות ומיזוגים (גרוס, 2015).
מיזוגים ורכישות חשובים מאוד בעידן גלובליזציה של מסחר וקשרים בינלאומיים. שילוב נכון של מיזוגים בין חברות תתרום לסינרגיה תוך העברת ידע ולהצלחת המיזוגים/רכישות עבור החברות המשתתפות בתהליך זה. מיזוגים בין מדינות תורמים להרחבת החברה לרמה הבינלאומית ותורמים למינופה העסקי ברמה המקומית והבינלאומית כאחד. מיזוגים ורכישות ישפיעו על החברות המעורבות לא רק בהווה אלא גם בעתיד מבחינת הצלחת המיזוג/רכישה או ,לחילופין, בכישלונו ולכן אסטרטגיה שיווקית-עסקית היא היבט חשוב כדי לתרום להצלחת המיזוגים/רכישות בעולם העסקי עבור חברות המעוניינות להתרחב ברמה הבינלאומית Adkins, Denison, & Guidroz, 2011)).
בעבודה זו אדון לגבי השפעת מיזוגים ורכישות בחברות בינלאומיות משפיע על ביצועי החברה. אשתדל להסביר כיצד משפיעים מיזוגים ורכישות בצורה המיטבית ביותר על ביצועי החברות.
מבוא
מיזוגים ורכישות
2.1סוגים של עסקאות בין חברות
2.2קשיים וחסמים בביצוע מיזוגים ורכישות
2.3סוגי מיזוגים ורכישות
סוגי רכישות
סוגי מיזוגים
ביצועי חברות
3.1השפעת מיזוגים ורכישות על ביצועי החברות
3.2אופן מדידת ביצועי חברות
פרק אינטגרציה
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה