הפרטת חברות ממשלתיות- המקרה של בזק

מזהה: 4876
מאמר חם

ישראל נמצאת זה עשרים שנה בעיצומם של הליכי הפרטה, אשר במסגרתם חברות עסקיות, נכסים ושירותים רבים מוצאים מבעלות הממשלה או ארגוני מדינה אחרים ועוברים לבעלות המגזר הפרטי יותר. הליכים אלו מגדירים מחדש את אחריות המדינה מאחר והמעורבות הממשלתית הישירה בפעילות הכלכלית של חברות אלה מפיקה חסרונות רבים מדי, והבולטים בהם הם הוצאה ציבורית גבוהה וחוסר יעילות רווחית של המגזר העסקי. תהליך ההפרטה, אם כן, מבחינה תיאורטית, נועד לייעל את השירותים החברתיים ביצירת תחרות בין ספקי השירותים ללא מעורבות הממשלה, לשם הרווח ומבלי להכביד על המגזר הציבורי במימון החלטות אוטונומיות. זהו תהליך הדרגתי שיכול לשקף הצלחה גדולה כל עוד הוא מתרחש כראוי, אחרת הוא עלול להסב נזקים חמורים לחברה.

ישנם לא מעט מחקרים אמפיריים בתחום אשר מצביעים על תוצאות מעורבות בתחום. אחדים משווים ביצועי סקטורים שונים על פני זמן ומהם מחלצים את השפעת הבעלות על היעילות הפנימית. מחקרים אחרים מסבירים כי דווקא המימון הציבורי הכרחי לביצוע בפועל המדיניות בכל חברה ממשלתית כך שהסקטור הפרטי עלול למוטט אותה. היבטים שונים אלו הם שבונים את מדיניות ההפרטה בכל מדינה בעולם וקובעים את יישומו, בין אם התהליך יתרום לחברה ובין אם לאו. צורת הבעלות, השליטה ומבנה השוק הרצוי חיוניים מאוד לבחינת יעילות ההפרטה, בייחוד אם מדובר בחברות ממשלתיות בולטות כמו חברת החשמל וחברת "בזק", השולטות בתחומן.

          

            מבוא 

           פרק א' – סקירת ספרות

מהי הפרטה?
יתרונות וחסרונות ההפרטה
שיטות של הפרטה (מודלים)

           פרק ב' – סקירה היסטורית

הפרטת חברה ממשלתית בישראל
ענף התקשורת-בזק

           פרק ג' – הפרטת בזק

           סיכום

           ביבליוגרפיה

415.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
כלכלה ומימון | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
6569
היקף עמודים:
24
מספר מקורות:
20
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.