הערכת פרויקטים בארגונים חינוכיים: "הנגשת העבודה לתוך הבית"-מרכז צעירים בית ג'ן

מזהה: 4098
מאמר חם

ההתעניינות בתחום ההערכה התגברה בארצות הברית יחד עם ועקב הצמיחה של תהליך מובנה ומאורגן של קבלת החלטות שלאט לאט נכנס לתחומי החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי. ניתן להבחין בשינויים שחלו בנושא ההערכה ובדרישות מהמעריכים כך שמבדיקת מטרות מדידות ואופרטיביות כנהוג בשנות ה-50, עד לכדי דרישה מהמעריכים לספק מידע יעיל ושימושי למקבלי ההחלטות  ולהשפיע על ההתערבות עצמה כנהוג בשנות ה-70 (Nevo, 1976). למעשה, המעריך נדרש לקבוע מהו המידע החשוב, למי הוא חשוב, כיצד יש לאסוף ולפרש אותו ומהן המסקנות וההמלצות הנגררות ממנו (לוין רוזליס, 1998). כמו כן, וגנר  (1991) טוען שישנם שני תנאים שצרכים להתקיים על מנת שנוכל לבציע הערכה והם ניסוח מטרות בעלות הגדרה ברורה להערכה ואיסוף מידע שיהווה בסיס להערכה.

להערכה יש מספר רב של הגדרות בספרות המקצועית כשאחת הנפוצות מבניהן הוצעה החל משנות ה- 50 ומדברת על כך שהערכה היא תהליך לקביעת המידה שבה מטרות מושגות בפועל (נבו, 1986).  בנוסף, טיילור (1950), הגדיר את ההערכה כתהליך שקובע מהי אופן השגתן של מטרות חינוכיות. בבסיסה, הערכה היא פעולה של שיפוט בעל מספר רב של סוגים, המתייחסת לדבר מסוים (לדוגמה: תפקודו של אדם או של תכנית ). במילים אחרות, "הערכה היא פעולה שיש בה משום מתן חוות דעת, והיא יכולה להיות סובייקטיבית  או אובייקטיבית." (פרידמן, 2005, עמ' 30).

 

1. תקציר

2. הקדמה 

3. מבוא 

3.1 חלק א': הערכת פרוייקט

     3.1.1 מהי הערכה?

     3.1.2 תרומתה של ההערכה

     3.1.3 תפקיד ההערכה

     3.1.4 לקוחות ההערכה

     3.1.5 שלבי ביצוע ההערכה

3.1.6 אסטרטגיות להערכה

     3.1.7 ארבעה סוגי הערכה בתהליך אינטגרטיבי

3.2.1 חלק ב': מעמד האישה הערביה

3.2.2:תרבות האישה הדרוזית

4. השיטה 

4.1 מקורות מידע

4.2 נבדקים

4.3 כלי מחקר להערכה

4.4 הליך

4.5 ניתוח

5. ממצאים 

5.1קשר טוב עם המרכז

5.2נגישות לקורסים וסדנאות

5.3התפתחות מקצועית

5.4העצמת נשים

6. דיון

7. סיכום, מסקנות והמלצות

7.1 סיכום

7.2 מסקנות

7.3 המלצות

8. ביבליוגרפיה

9. נספחים   

9.1 שאלון ללקוחות המרכז

9.2 תמונות של המרכז

385.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
התנהגות ארגונית | חינוך | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
6152
היקף עמודים:
26
מספר מקורות:
25
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.