ההתעניינות בתחום ההערכה התגברה בארצות הברית יחד עם ועקב הצמיחה של תהליך מובנה ומאורגן של קבלת החלטות שלאט לאט נכנס לתחומי החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי. ניתן להבחין בשינויים שחלו בנושא ההערכה ובדרישות מהמעריכים כך שמבדיקת מטרות מדידות ואופרטיביות כנהוג בשנות ה-50, עד לכדי דרישה מהמעריכים לספק מידע יעיל ושימושי למקבלי ההחלטות ולהשפיע על ההתערבות עצמה כנהוג בשנות ה-70 (Nevo, 1976). למעשה, המעריך נדרש לקבוע מהו המידע החשוב, למי הוא חשוב, כיצד יש לאסוף ולפרש אותו ומהן המסקנות וההמלצות הנגררות ממנו (לוין רוזליס, 1998). כמו כן, וגנר (1991) טוען שישנם שני תנאים שצרכים להתקיים על מנת שנוכל לבציע הערכה והם ניסוח מטרות בעלות הגדרה ברורה להערכה ואיסוף מידע שיהווה בסיס להערכה.
להערכה יש מספר רב של הגדרות בספרות המקצועית כשאחת הנפוצות מבניהן הוצעה החל משנות ה- 50 ומדברת על כך שהערכה היא תהליך לקביעת המידה שבה מטרות מושגות בפועל (נבו, 1986). בנוסף, טיילור (1950), הגדיר את ההערכה כתהליך שקובע מהי אופן השגתן של מטרות חינוכיות. בבסיסה, הערכה היא פעולה של שיפוט בעל מספר רב של סוגים, המתייחסת לדבר מסוים (לדוגמה: תפקודו של אדם או של תכנית ). במילים אחרות, "הערכה היא פעולה שיש בה משום מתן חוות דעת, והיא יכולה להיות סובייקטיבית או אובייקטיבית." (פרידמן, 2005, עמ' 30).
1. תקציר
2. הקדמה
3. מבוא
3.1 חלק א': הערכת פרוייקט
3.1.1 מהי הערכה?
3.1.2 תרומתה של ההערכה
3.1.3 תפקיד ההערכה
3.1.4 לקוחות ההערכה
3.1.5 שלבי ביצוע ההערכה
3.1.6 אסטרטגיות להערכה
3.1.7 ארבעה סוגי הערכה בתהליך אינטגרטיבי
3.2.1 חלק ב': מעמד האישה הערביה
3.2.2:תרבות האישה הדרוזית
4. השיטה
4.1 מקורות מידע
4.2 נבדקים
4.3 כלי מחקר להערכה
4.4 הליך
4.5 ניתוח
5. ממצאים
5.1קשר טוב עם המרכז
5.2נגישות לקורסים וסדנאות
5.3התפתחות מקצועית
5.4העצמת נשים
6. דיון
7. סיכום, מסקנות והמלצות
7.1 סיכום
7.2 מסקנות
7.3 המלצות
8. ביבליוגרפיה
9. נספחים
9.1 שאלון ללקוחות המרכז
9.2 תמונות של המרכז