העברת ידע כגורם משפיע על הצלחת מיזוגים ורכישות

מזהה: 2092
מאמר חם

מיזוגים ורכישות(M&A)  הם דפוסים של פעילות עסקית בהם נפגשות שתי חברות נפרדות הפועלות בתעשיות דומות, כל אחת מהן על פי השקפה מבוססת משאבים ייחודית לה ואוסף משאבים קיים לפני הרכישה בכדי ליצר ישות עסקית אחת. בישות חדשה זו המשאבים והיכולות של שתי החברות חייבים להיות משולבים באופן שהוא בעל ערך וללא מתחרים בכדי להשיג שיפור בביצועי החברה (Ellis, Weber, Raveh & Tarba, 2012).

אם כן, רכישות ומיזוגים הינם חשובים להתפתחות חברות ברמה האסטרטגית, כלכלית וחברתית (Gomes et al., 2013). בשנת 2014 בוצעו 40,400 עסקאות של רכישות ומיזוגים בעלות של כחמישה מילארדי דולרים, שמהווים עליה של 47 אחוזים מכמות העסקאות שבוצעו בשנת 2013. כמו כן, 2014 הייתה השנה בה בוצעו רכישות ומיזוגים בערך הגבוהה ביותר מאז שנת 2007. בתחומי התקשורת, הבריאות והאנרגיה בוצעו העסקאות החזקות והמרוויחות ביותר והצמיחה הגדולה ביותר הייתה במספר הרכישות בתחום השירותים והייעוץ (Thomson Reuters, 2014).

הסיבות לביצוע רכישות ומיזוגים קשורות לרצון החברות להתפתח כלכלית, להגדיל את נתחן בשוק או את נוכחותם הגיאוגרפית, וגם בכדי להעמיק ולהרחיב את יכולותיהן הטכנולוגיות, השיווקיות ואת המיומנויות הקיימות בחברה באמצעות הגדלת בסיס הידע שלהן ומגוון היכולות והמיומנויות של העובדים (Di Guardo & Valentini, 2007). אם כן תופעת הרכישות והמיזוגים היא תופעה מסועפת, בעלת שלבים שונים ורלוונטית לתחומים שונים. רכישה היא תהליך בו הבעלות על חברה עוברת מהחברה הנרכשת לחברה הרוכשת. תהליך ההעברה מעוגן בחוק ומחלק את ההעברה לשלב לפני ולשלב אחרי (Gomes et al., 2013).

עבודה זו תעסוק בהעברת ידע בין ארגונים לאחר רכישה ומיזוג. העברת ידע איננה תהליך רנדומאלי.

 

מבוא
רקע כללי – מיזוגים ורכישות בין חברות
העברת ידע בין חברות:

סוגי ידע מועברים
דפוסי העברת ידע

גישת ההון האינטלקטואלי
סוג הידע: גלוי או סמוי
רמת וסוג האינטגרציה

גורמים המשפיעים על העברת הידע

תרבות
פרטים: עובדים והנהלה
גורמים נוספים

הקשר בין תוצאות רכישה להעברת הידע – מגמות ותוצאות
דיון ומסקנות
סיכום והמלצות

רשימה ביבליוגרפית

510.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2015
מספר מילים:
8176
היקף עמודים:
22
מספר מקורות:
20
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.