תופעת דור ה-Y מעוררת עניין עצום בשנים האחרונות, כך שניתן לראות מחקרים מדעיים הולכים ומתרבים העוסקים בנושא זה בעולם (אלמוג, ע. ואלמוג, ת., 2013), במטרה להבין את מערכת אמונותיו והעדפותיו וההשלכות של אלו על תחומי העבודה, מבנה המשפחה, השכלה ועוד (הרשקוביץ, 2014).
דור ה-Y (דור המילניום) מתייחס לאנשים שנולדו בשנות השמונים עד אמצע שנות התשעים וזכה למגוון הגדרות וכינויים על בסיס המאפיינים הבולטים שלו ביניהם "דור העצמי", "דור הסיפוק המיידי", "דור הפייסבוק" ו"הדור האבוד" (אלמוג, ע. ואלמוג, ת., 2013). עוד מציינים הכותבים (אלמוג, ע. ואלמוג, ת., 2013) כי זהו הדור הגלובלי הראשון בתולדות המין האנושי וכי קיים דמיון בולט בין הצעירים ברחבי העולם המערבי כך שסגנון החיים, השפה שלהם והשקפת עולמם נהיית דומה. זו גם הסיבה שלצד מספר אפיוניים יחודיים, ניתן לומר כי דור ה-Y הישראלי דומה במאפייניו לזה בארצות אחרות.
לדור ה-Y מספר תכונות המייחדות אותו מקודמיו: זהו דור ראשון שהתבגר בעולם דיגיטלי והוא ממהר לאמץ טכנולוגיות חדשות. דור אשר רשתות חברתיות וסמארטפונים משמשים עבורו את אמצעי התקשורת העיקרי שלו עם העולם. תכונות נוספות המזוהות עם דור המילניום הן רמת השכלה וליברליות גדולה מקודמיו, דור פחות דתי, שמתחתן בגיל מאוחר יותר ומביא ילדים בגיל מתקדם יותר (אורפז, 2017). עוד מוסיפה אורפז (2017) כי זהו דור המקפיד על אורח חיים בריא בדגש על תזונה ועיסוק בספורט וכן מאופיין בהתנהלות צרכנית שונה כך שרוב הקניות נעשות באינטרנט.