שוק הרכב החשמלי העולמי מראה על קפיצת מדרגה עצומה בעשור האחרון. אך למרות שכבר ראינו צמיחה מדהימה במספר החשמליות ברחבי העולם, תחזיות בתעשייה מרמזות שזהו רק ההתחלה.
בשנת 2019 מספר הרכבים החשמליים הקלים בעולם הגיע ל -2,264,400 יחידות, גבוה ב -9% לעומת שנת 2018. זו סטייה ברורה משיעורי הצמיחה של 6 השנים הקודמות, שנעו בין 46% ל -69% .
הסיבות לשינוי זה נובעות מהירידה במכירות במחצית השנייה של 2019 בשני השווקים הגדולים, סין וארה"ב. אך גם עם הצמיחה העומדת בשני השווקים הגדולים, מכירות ה- EV העולמיות עדיין צמחו, בעיקר בחלקה לאירופה, שרשמה צמיחה של 44%. ניתן לייחס זאת להכנסת WLTP, יחד עם שינויים במיסוי הלאומי על כלי רכב ומענקים.
בשנת 2019 אירופה הבטיחה השקעות בהיקף של 60 מיליארד אירו לייצור רכבים חשמליים וסוללות פי 19 בהשוואה לשנת 2018. מונעות על ידי יעדי CO2 לרכב באיחוד האירופי, התעשייה והממשלות התחייבו פי 3.5 לייצור רכבים וסוללות באירופה מאשר בסין.
בשנת 2019 הוצגו למעלה מ -30 דגמים חדשים ומשופרים, שידחפו את מכירות EV בשנה זו ואחריה (Irle , 2020).
על רקע הקורונה התחזיות למכירות EV העולמיות ב -2020 הופכות לקשות יותר. נתוני מכירות ה- EV הראשוניים לחודש ינואר ופברואר חיוביים מאוד באירופה, ומעודדים בארה"ב, אך עגומים בסין, שם שוק הרכב הכללי ירד בפברואר ב -80%. אם הסגרים וסגירת המפעלים יימשכו ברבעון השני, אספקת חלקים לא מספקת משפיעה על תעשיית הרכב העולמית בתקופה ארוכה יותר.
אמנם הכיוון נכון, אך טוב לזכור כי נכון לשנת 2019, רק 2.5% מכלי הנוסעים בעולם פועלים על חשמל.