בניית תהליך פיתוח מוצרים חדשים עבור חברת סודה סטרים

מזהה: 6754
מאמר חם

הכלי המנחה: חשיבה עיצובית

חשיבה עיצובית היא שיטה לפיה צריך להשתמש הן בפעולות קוגניטיביות והן בפעולות ביצועיות על מנת לפתח פתרונות או מוצרים חדשניים, שייושמו בתהליך העיצוב שלהם.

החשיבה העיצובית משבת בתוכה שלושה אלמנטים עיקריים:  אמפתיה- להקשר של הבעיה, יצירתיות- בהפקת תובנות ופתרונות, ורציונליות בניתוח והתאמה של מגוון פתרונות הקשורים לבעיה. המטרה של חשיבה עיצובית היא "אסטרטגיה עסקית של התאמת פתרונות טכנולוגיים אפשריים לצרכיהם של אנשים", כך טוען מנכ"ל חברת IDEO, טים בראון (Simon, 1996).

הרעיון המרכזי העומד מאחורי המונח "חשיבה עיצובית", הוא למצוא פתרון יצירתי לבעיה, כשההתחלה של תהליך זה מתחילה דווקא ביעד, ולא בדרך, ועל-ידי הגדרתו מתחילה הדרך לפתרון, ובכך שיטה זו שונה מהגישה האנליטית המתחילה בהגדרת הבעיה (Cross, 2006).

בשיטת החשיבה העיצובית ניתן לזהות ולחקור את ההיבטים הידועים והמעורפלים של המצב הנוכחי, כבדי לגלות פרמטרים נוספים נסתרים ונתיבים חלופיים שעשויים להוביל אל היעד. מכיוון שבחשיבה עיצובית יש פן של חשיבה חזרתית, פתרונות ביניים יכולים גם הם להפוך להתחלה אפשריות של נתיבים חלופיים, כולל הגדרה מחדש של הבעיה הראשונית.

75.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
1154
היקף עמודים:
8
מספר מקורות:
2
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.