מטרת סמינר זה, בנושא מודיעין עסקי תחרותי (Competitive Intelligence –CI) הוא בחינת השפעת האיכות הנתפסת של מקורות המידע האינטרנטיים על ביצועי ארגונים.
מודיעין תחרותי מוגדר כשיטת איסוף אתית ומוסרית, ניתוח וההפצה של מידע בנוגע לסביבה התחרותית, זיהוי הזדמנויות, זיהוי נקודות תורפה וכוונות של מתחרים עסקיים. פיתוח תחום ה-CI משפר את היכולת של המנהלים להתמודד עם סיכונים, איומי מתחרים, לצפות הזדמנויות בשוק ולהשיג יתרון תחרותי בשוק.
העידן של היום מציב בפני ארגונים אתגרים גדולים. מידע רב הינו גלוי, חברות אשר בוחרות להשתמש בכלים אותם מציע תחום ה CI מאותגרות בהתמודדות עם כמות מידע עצומה הנמצאת ברשת (OPEN SOURCE). כיום קיימים תפקידים יעודיים בארגונים שמטרתם היא: איסוף דאטה של מידע גולמי מהרשת, מיון הדאטה והפיכתו למידע ולבסוף עיבודו וניתוחו למידע מודיעיני אשר ישמש את מקבלי ההחלטות בהנהלה בקביעת האסטרטגיה. אנשי המודיעין העסקי בארגונים נדרשים לידע רב על פעילות הארגון ויכולת ניתוח ברמה גבוהה על מנת שיוכלו להבין מה מהמידע רלוונטי לפירמה בקבלת החלטותיה ואיזה מידע עלול להטעות ולהכשיל את מקבלי ההחלטות בארגון.
במחקר זה בחרנו להתמקד בתחום של מודיעין תחרותי (CI) מכיוון שאנו רואים בו מרכיב מפתח להצלחה של ארגונים בסביבה גלובלית מתפתחת, במיוחד בעידן הנוכחי המתאפיין במערבולות כלכליות ופיננסיות רבות.
מבוא
סקירת ספרות
מודיעין תחרותי
סוגי מודיעין תחרותי
מקורות המודיעין
הערכת מודיעין תחרותי
השפעות המודיעין התחרותי על ביצועי הפירמה
ביבליוגרפיה