אתא המתחדשת- עיצוב ומיתוג כביטוי לשינוי ערכים

מזהה: 7795
מאמר חם

המחקר עוסק בניתוח מקורות היצירה והחדשנות של מעצבי אתא הישנה ואתא החדשה ובהשפעתם על החברה.

שיטת המחקר הינה מעורבת: כמותית ואיכותית. אוכלוסיית השאלון כוללת 15 לקוחות של אתא החדשה שאותרו דרך אתר החברה. אוכלוסיית הראיונות כוללת את היזם והבעלים ואת המעצבת.

מממצאי המחקר עולה שבניתוח התפתחות היצירתיות מתכונות אישיות ייחודיות, חלום ותובנות, יש הלימה מלאה לתכונות והתנהלות שני היזמים: שחר ויעל.

בניתוח שלבי החשיבה היצירתית, נמצא שבניגוד לתיאוריה, היזם החל את התהליך בצורה רגשית ואינטואיטיבית (השראה) ובשל התעלמות משלבי ההכנה והדגירה, נמצא עדיין בתהליכי למידה והתמודדות עם קשיים.

בניתוח היכולת לשלב ערכים בתהליך היצירה, נמצא שניסיון היזמים לשמר את הערכים הציוניים של א"י הישנה (חידוש זהות הישראלי שמסתפק במועט) ומתרחק מצרכנות יתר – לא צלח. לתחרות הכלכלית בשוק הטקסטיל עולמי יש מחיר כבד: הם יספקו נוחות ואופנה ייחודיים, אבל במחיר כספי גבוה, שיש לו מחיר חברתי גבוה: קושי בהפצת המותג.

בניתוח השפעת היצירתיות באופנה על החברה, נמצא מתשובות הלקוחות שמרביתם מזהים באתא החדשה את הערכים הישנים של א"י הישנה והם מזדהים עם המטרות המרכזיות של המעצבים: אופנתיות ונוחות. כולם הסכימו שבגדי אתא אופנתיים ונוחים לשימוש, רובם  הצהירו שהם קונים בגדים של אתא החדשה יותר מפעם אחת ומחציתם מזהים את ערכי הציונות שאתא החדשה משדרת באופנה שלה  ומזהים את ההבדל בין הזהות הקבוצתית שניסתה לבנות אופנת אתא הישנה, לבין הזהות האישית שבונה אתא החדשה. 

 

תקציר

סקירת הספרות

יצירתיות, ערכים ואופנה

מקורות היצירתיות של אריך, מאפייניה והדרכים בהן טיפח את היצירתיות

החלטות עיצוביות והדרך בה התקבלה אופנת אתא בחברה

הדרך בה התקבלה אופנת אתא בחברה

 

השפעת אופנת אתא על המדינה והחברה משנות השישים ואילך

חקר המקרה: אתא החדשה

תהליך היצירה של שחר סגל והכישורים שנדרשו ליישום החדשנות

מקורות היצירתיות של המעצבת יעל שנברנר

מתודולוגיה

ממצאי המחקר

דיון בממצאים

סיכום

ביבליוגרפיה

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | מנהל עסקים כללי | שיווק ופרסום
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
10952
היקף עמודים:
30
מספר מקורות:
25
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.