המשבר שיוצג במסגרת טקסט זה יתמקד בחברת ׳איקאה׳, חברה בינלאומית לריהוט וכלי בית, אשר פתחה בשנת 2001 בשיטת זכיינות, את הסניף הראשון שלה בישראל, ומאז פותחת אחת לכמה שנים, סניף נוסף. משבר תקשורתי מתאפיין בשני מוקדי ביקורת, אשר דווקא מוקד הביקורת השני, הוא המשמעותי יותר, כנגד משרד הבריאות, והעומד בראשו, יעקב ליצמן. לכן, ניתן לציין מספר מצומצם אך משמעותי של שחקנים העומדים בראש משבר תקשורתי זה. מתיו ברונפמן, בעלי הזכיינות באיקאה. יהודי חרדי קנדי עשיר, אשר היחסים בינו לבין הציבור הישראלי, כבר חווה עליות ומורדות, נוכח הפער הקיים בין אורח חייו לאורח חייו של קהל הצרכנים העיקרי שלו בישראל. יעקב ליצמן, הינו דמות יוצאת דופן, של אדם אשר החזיק בתפקיד שר הבריאות במשך שנים, במסגרת הסכם פוליטי. בעוד שחוסר היכרותו עם המשרד עליו הופקד אינו חריג במפה הפוליטית, אורח חייו החרדי, ובעיקר כפיפותו הבלעדית לחסידות גור, אשר נחשבת לחסידות הגדולה ביותר בישראל, ואף אחת מהמחמירות בענייני הלכה. החסידות מאופיינת בשליטה מוחלטת של האדמו״ר (המנהיג הרוחני), ובהשפעה רבה על הסדר הפוליטי בישראל.
תחילתו של המשבר הינו עם קביעת מדיניות החזרה של המשק לפעילות (עת דעיכתו של הגל הראשון והחלש של מגפת הקורונה בישראל) באפריל 2020, אזי הוחלט כי איקאה, לצד חברות נוספות, יוכלו לפתוח את שעריהם מחדש.