איום חדירתם של מתחרים חדשים – גבוה מאוד. על פי הכתבה, ענף בגדי הילדים הינו ענף בעל מתחרים רבים. ענף בגדי הילדים מורכב מקטגוריית בייסיק כאשר השחקנים העיקריים בקטגוריה זו הינם דלתא, פוקס קידם, שילב, H&O וקרטרס ו – Hַ M&וקטגוריית בגדי ילדים מעוצבים כאשר השחקנים העיקריים בקטגוריה זו הינם גולף קידס, הוניגמן קידם, קדס קידס, זארה קידס, גאפ וEPK . על פי צ'מנסקי בן שחר, נכון לשנת 2014 קיימים כ – 1.9 אלף עסקים למכירת בגדי ילדים. המתחרים בענף בגדי הילדים מורכבים בעיקר מרשתות מקומיות ורשתות דיסקאונט השולטות על כ – 90% מהענף (כ – 1.1 אלף עסקים) לצד הרשתות הבינלאומיות השולטות על כ – 10% מהענף (כ – 800 חנויות) עם מגמה של התרחבות והגדלת נתח השוק ומתאפיינים במספר רב של סניפים ושטחי מכירה גדולים ובמכירת מגוון רחב של בגדים הנותנות מענה לכלל המשפחה. השחקנים המרובים בענף זה גורמים לתחרות קשה בענף בגדי הילדים אשר גורמים למכירת בגדי ילדים במחירים נמוכים ושחיקת הרווחיות של החברות. בנוסף, התחרות הקשה גרמה לחברות כמו סרגמיש וילדותי להפסיק את פעילות כתוצאה מחוסר כדאיות כלכלית במכירת בגדי ילדים. לפי כלכלני D&B השחיקה במחירי הבגדים כתוצאה מהירידה בהכנסה הפנויה של הציבור הובילה להתחזקותם של חנויות האופנה המוזלות על חשבון של רשתות האופנה הבינלאומיות שאינם מובילות במחירים.
כוח המיקוח של הספקים –בינוני. רשתות בגדי הילדים הבינלאומיים פועלים בישראל תחת זיכיונות המאלצים את החנויות בישראל לקבל את התנאים של הרשתות הבינלאומיות ולפיכך כוח המיקוח מול הרשתות הבינלאומיות הינו נמוך. כך לדוגמא, רשת פוקס קיבלה זיכיון למכירת בגדי The children place ומנכ"ל החברה ציין שמחירי המוצרים ימכרו בהתאם למדיניות הרשת.