תרגום מאמר
מבוא
המצאת מוצר חדש מערבת באופן מסורתי שיטות המעודדות את היווצרותם של מספר גדול של רעיונות. הדעה היא כי התגמולים על יצירת מספר רב של רעיונות גוברים על העלויות שבתהליך זה שמחקרים מוקדמים בתחום כבר מצאו אותם. משום שתהליך העלאת הרעיונות נוטה להיות מסובך ולא רשמי (אין הנחיות מדוקדקות לרוב), הוגי הרעיונות החדשים לעתים מחפשים להפוך ליותר יעילים בעודם עוברים ממשימת העלאת רעיונות חדשים אחת לאחרת. חלק מהם הצליחו בזיהוי דפוסים של חדשנות אשר שכיחים בהקשרים שונים, ומיישמים את הדפוסים הללו בקטגוריות מוצר מסוימות. אנשים אשר מאמצים כאלה אסטרטגיות קוגניטיביות עלולים לצפות להרוויח יתרון תחרותי לעומת מי שמתייחס לכל משימה כחדשה וכבלתי קשורה לתהליך קודם של העלאת רעיונות. עם זאת, אפילו אם הם מצליחים להיות יעילים, הדפוסים נותרים אידיוסינקרטיים בדרך כלל, ואף לרוב לא ניתן להגדירם מילולית. כתוצאה מכך, חסרות להם הקביעות ויכולת ההכללה. התזה עיקרית מאחורי המאמר הנ"ל הינה כי ישנם דפוסים הניתנים לזיהוי וכן ניתן לתקפם באופן אובייקטיבי וליישמם בצורה רחבה, ואף הם ניתנים ללמידה – דפוסים אלו קרויים "תבניות". התבניות יכולות לשמש בתור כלי מסייע התומך בניתוב תהליך העלאת הרעיונות החדשים, ומאפשר לאדם להיות יותר יעיל וממוקד.
נתאר את הרעיון המובא לעיל דרך דוגמא. ניתוח של אסטרטגיות קידום המכירות של דומינוס פיצה, אשר לרוב מציעה הנחה בכל משלוח אשר עובר את ההגבלה של 30 דקות להגעתו, מראה כי החברה יצרה תלות בין שני משתנים אשר קודם לכן היו בלתי קשורים – מחיר וזמן משלוח.
תקציר
מבוא
תבניות בתור מגמות מבוססות מוצר
גזירת וניסוח התבניות
הגדרות
תבניות כאופרציות מאקרו
גישת התבניות וחקר תהליך העלאת הרעיונות החדשים
תבנית התלות בתכונה: מסגרת פרוצדורלית
בניית מטריצת תלות
הצגת תלות התכונה
אבחון מועמד לרעיון חדש
ניסויים. 13
ניסוי 1
סקירה
עיצוב ופרוצדורה
תוצאות
דיון
ניסוי 2
סקירה
עיצוב ופרוצדורה
תוצאות
סיכום ומסקנות