על מנת לבחון את תהליך פיתוח המוצר של VRI שהתנהל בdeep breeze ולתאר את התפתחות החברה לאורך השנים בהקשר של מודל פיתוח מוצר חדש המוצע על ידי הספרות התיאורטית, ראשית יש להציג את המודל הבסיסי של פיתוח מוצר חדש. המודל התיאורטי הבסיסי בנוי מחמישה שלבים:
1. זיהוי הזדמנויות עסקיות: העלאת רעיונות המספקים פתרונות לבעיות קיימות, מוצרים המהווים פתרונות חדשים וטובים יותר מאלו הקיימים בשוק או מוצרים חדשים לגמרי. בחינה ודירוג של הרעיונות ובחירת הרעיונות המובילים להמשך עבודה עליהם;
2. פיתוח קונספט: בחירת הזדמנות עסקית אחת והעלאת פתרונות כמוצרים אפשריים. הפיכת הרעיונות הכלליים למוצרים אפשריים ;
3. הערכת הקונספט/פרויקט: הערכה של הרעיונות שהוצגו בשלב הקודם מבחינה טכנית, כלכלית ושיווקית. דירוגם ובחירת רעיון אחד או שניים למעבר לשלב הבא אחרי אפיון ברור של המוצר, בניית תוכנית אסטרטגית, גיוס צוות וקביעת תקציב;
4. פיתוח: משימות בהיבט הטכני- קביעת העיצוב, הבנה ושכלול של תהליכי הייצור, יצירת אבטיפוס והתחלת ייצור לטובת מבחני ניסיון ראשונים. משימות בהיבט השיווקי- הכנת תכנית מפורטת כולל מיתוג, אסטרטגיית השיווק ועוד;