תחת אילו תנאים פרסום לילדים הוא מוסרי?

מזהה: 1478

1. מבוא

מחקרים רבים מראים כי רוב הצפייה בפרסומות על ידי ילדים נעשית דרך הטלוויזיה. זה מאפשר למפרסמים לתכנן כיצד ומתי להציג פרסומות למוצרים שילדים הם קהל היעד שלהן. התמקדות בילדים נראית כאסטרטגיה משתלמת, כיוון שלילדים יש השפעה על משפחותיהם. פרסום המיועד לילדים דרך פרסומות טלוויזיה, מודעות במגזינים ופרסום באינטרנט הוא סוגיה משפחתית וחברתית בעלת היבטים מוסריים. ילדים הם מטרה קלה למפרסמים. זה נובע מכך שלילדים אין כושר שיפוט גבוה. הם יכולים להיות מוטעים או מפותים בקלות ולהפעיל לחץ על הוריהם. מצד שני, ליצרנים יש זכות לפרסם את מוצריהם בכדי לקדם את מכירתם.

מטרתה של עבודה זו הינה לבחון את סוגיית הפרסום לילדים מן ההיבט המוסרי. שאלת המחשר של העבודה היא: תחת אילו תנאים פרסום לילדים הוא מוסרי?

הפרק השני בעבודה יציג את הרקע הכללי לסוגיה. נתאר בו את עולם הפרסום לילדים, מדוע מפרסמים לילדים, ומהן ההשלכות לכך כפי שמוצג במחקר.

הפרק השלישי ינתח את הסוגיה לאור שלושה תחליפי המוסר: השוק שחופשי, החוק והסביבה החברתית.

הפרק הרביעי ינתח את הפרסום לילדים לפי שתי גישות פילוסופיות: תועלתנות וקאנט.

הפרק החמישי הוא פרק הסיכום של העבודה, בו אציג את מסקנותיה.

 

2. רקע כללי

לפי קאסיי ואחרים (Casey et al., 2002), מטרתו של הפרסום היא ברורה וישירה למדי: לשכנע אנשים לקנות טובין ושירותים בכלכלת שוק. הם ממשיכים ומסבירים כי בחברות המערביות, הילדות כמושג מובנת על פי רוב כשלב במסלול החיים המאופיין בתלות וחוסר-בגרות. 

180.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
מוסר ועסקים
תגיות:
מנהל עסקים כללי | פילוסופיה | שיווק ופרסום
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
2853
היקף עמודים:
15
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.