1. מבוא
מחקרים רבים מראים כי רוב הצפייה בפרסומות על ידי ילדים נעשית דרך הטלוויזיה. זה מאפשר למפרסמים לתכנן כיצד ומתי להציג פרסומות למוצרים שילדים הם קהל היעד שלהן. התמקדות בילדים נראית כאסטרטגיה משתלמת, כיוון שלילדים יש השפעה על משפחותיהם. פרסום המיועד לילדים דרך פרסומות טלוויזיה, מודעות במגזינים ופרסום באינטרנט הוא סוגיה משפחתית וחברתית בעלת היבטים מוסריים. ילדים הם מטרה קלה למפרסמים. זה נובע מכך שלילדים אין כושר שיפוט גבוה. הם יכולים להיות מוטעים או מפותים בקלות ולהפעיל לחץ על הוריהם. מצד שני, ליצרנים יש זכות לפרסם את מוצריהם בכדי לקדם את מכירתם.
מטרתה של עבודה זו הינה לבחון את סוגיית הפרסום לילדים מן ההיבט המוסרי. שאלת המחשר של העבודה היא: תחת אילו תנאים פרסום לילדים הוא מוסרי?
הפרק השני בעבודה יציג את הרקע הכללי לסוגיה. נתאר בו את עולם הפרסום לילדים, מדוע מפרסמים לילדים, ומהן ההשלכות לכך כפי שמוצג במחקר.
הפרק השלישי ינתח את הסוגיה לאור שלושה תחליפי המוסר: השוק שחופשי, החוק והסביבה החברתית.
הפרק הרביעי ינתח את הפרסום לילדים לפי שתי גישות פילוסופיות: תועלתנות וקאנט.
הפרק החמישי הוא פרק הסיכום של העבודה, בו אציג את מסקנותיה.
2. רקע כללי
לפי קאסיי ואחרים (Casey et al., 2002), מטרתו של הפרסום היא ברורה וישירה למדי: לשכנע אנשים לקנות טובין ושירותים בכלכלת שוק. הם ממשיכים ומסבירים כי בחברות המערביות, הילדות כמושג מובנת על פי רוב כשלב במסלול החיים המאופיין בתלות וחוסר-בגרות.