חברת מקדונלד'ס (McDonald's) הינה רשת מזון מהיר שהוקמה בשנת 1948 וזאת התאפיינה מראשיתה באופי מסחרי מהפכני לפיו מוצריה הינם זולים, מיוצרים במהירות ונגישים בעיקר עבור מעמד הביניים. לאורך השנים חלו שינויים בתפריט של מקדונלד'ס, אליו התווספו סלטים, מאפים ומוצרי מזון המזוהים עם הקהילות המקומיות בה פועלת הרשת. עם זאת הרשת הקפידה לשמר את תשעת מוצרי הליבה שלה לאורך כל תקופת פעילותה ומוצרים אלה כוללים בין היתר, המבורגרים בצורות שונות, צ'יפס, משקעות מתוקים, פאי ומילשייק. מאז 1948 התפתחה חברת מקדונלד'ס לחברה רב-לאומית המגלגלת מחזור הכנסות הנע ב-24 מיליארד דולר (נכון לשנת 2016) ומספר עובדה נאמד 375 אלף העובדים ב- 36,899 סניפים ב- 119 מדינות (McDonald’s, 2016; Mieth, 2005).
מוצרי המזון אותה מוכרת מקדונלד'ס – ובכלל רשתות המזון המהיר, נחשבים למוצרי מזון בעלי ערכים תזונתיים לקויים המגבירים את הסיכוי להשמנת יתר ולבעיות בריאותיות מגוונות כמו לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה ומאפיינים נוספים (Austin, 2006: 689). לצד זה עולות ביקורות רבות כלפי אופן השיווק והפעילות של מקדונלד'ס כחברה המקדמת פעילות בקרב אוכלוסיות חלשות – ובכך מגדילה את הסיכוי שלהם לפתח השמנת יתר; היא מקדמת פרסום כלפי צעירים; והכל במסגרת חוויה משפחתית וחברתית משותפת וזולה (Kwate, Yau, Loh, & Williams, 2009; Smith, 2004). על פניו פעילות זו איננה נתפסת כבעייתית, אך העובדה כי בסופו של דבר מקדונלד'ס עוסקת במכירת מזון שהוכח ככזה שאיננו בריא לאורך זמן (Schröder, & McEachern, 2005; Smith, 2004: 406).
מבוא
פרק 1 –מקדונלד'ס – רקע מקדים
1.1 ההיסטוריה של מקדונלד'ס
1.2 מקדונלד'ס בתפיסה בינלאומית
פרק 2- נזקי המזון המהיר
2.1 מגפת ההשמנה היתר והמחלות שהיא גורמת
2.2 הסרט Super-Size Me" " – ההשלכות והדילמות
2.3 מקדונלד'ס בזירה המשפטית
פרק 3- האוכלוסייה שסובלת מהשמנת היתר
פרק 4- דיון מוסרי אודות השפעת רשתות המזון המהיר על השמנת היתר
4.1 מזון מהיר, השמנת יתר ועיקרון התועלתנות
4.2 מזון מהיר, השמנת יתר ועיקרון הזכויות
סיכום
ביבליוגרפיה