ממן 12 - כיצד השפיעו המיתוסים (השוק כג'ונגל, העסקים כמשחק ובעסקים כמו בעסקים) באירוע "פורד פינטו"?

מזהה: 1479
מאמר חם

ממ"ן 12

שאלה 1:

א. כיצד משתקפים המיתוסים שנידונו ביחידה 1 (השוק כג'ונגל, העסקים כמשחק ובעסקים כמו בעסקים) באירוע "פורד פינטו"?

תשובה:

אירוע "פורד פינטו"- תקציר:

במהלך שנות ה- 1970 בארצות הברית, נוצר ביקוש רב בשוק למכוניות משפחתיות קטנות וחסכוניות. הביקוש נענה בעיקר על ידי ייבוא רב של מכוניות מתוצרת המזרח הרחוק ואירופה, שיצרו תחרות משמעותית למכוניות האמריקאיות, שאופיינו לרוב בכך שהיו גדולות ולא חסכניות. עקב כך, חברת "פורד" האמריקאית החליטה להיענות לאתגר ולפוטנציאל הרווח הרב הטמון בו, והחליטה לפתח מכונית משפחתית קטנה וחסכנית משלה שתענה על הביקוש הגובר- ה"פורד פינטו". החברה קבעה תאריך יעד קצר במיוחד לפיתוח המכונית והטילה על מהנדסיה את "מגבלת האלפיים"- הרעיון היה שמחירה של מכונית בודדת לא יעלה על 2,000 דולר, ושהמשקל שלה לא יהיה יותר מ- 2,000 פאונד.

לאחר שתם פיתוח המכונית, היא נשלחה למבחני ריסוק, שם גילו כי קיים במכונית כשל בטיחותי חמור- מיכל הדלק של המכונית ממוקם במקום ובאופן מסוכן, כאשר פגיעה ברכב מאחורה עלולה לגרום לו להתלקח ובכך לסכן קשות את הנוסעים. למרות שמנהלי חברת "פורד" ידעו על התקלה החמורה, הם החליטו לא לתקן אותה ולהוציא את המכונית למכירה בשוק, וזאת מבלי ליידע את הצרכנים אודות התקלה הבטיחותית.

ההחלטה של מנהלי החברה נבעה מכמה גורמים:

היועצים המשפטיים של החברה הסבירו כי אין לחברה כל חובה חוקית לבדוק את רמתו הבטיחותית של הרכב.

25.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
מוסר ועסקים
תגיות:
מנהל עסקים כללי | פילוסופיה
שנת הגשה:
2015
מספר מילים:
2122
היקף עמודים:
6
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.