האם מוטלת על אנשי השיווק והפרסום אחריות מוסרית לגבי ההשלכות השליליות של תרבות הצריכה?

מזהה: 1430
מאמר חם

צרכנות היא מושג המוגדר על ידי חוקרים רבים כאידאולוגיה המרכזית של זמננו. מדובר באידיאולוגיה המבוססת על חיים עשירים יותר, המתאפשרים כתוצאה מיותר ייצור ויותר צריכה. בחברת הצריכה, הצמיחה הכלכלית תלויה בכך שאנשים ימשיכו לקנות דברים, יש דגש מועט על דחיית סיפוקים, ובני אדם מוגדרים לפי הרכו והחפצים ששייכים להם- ככל שלאדם יהיו יותר דברים ברשותו, כך הוא אמור להיות מאושר (Firat et al., 2013). תרבות הצריכה, אם כן, מעודדת והולכת יד ביד עם חומרנות וערכים חומרניים.

המחקר של הצרכנות מתבצע בכל תחומי מדעי-החברה. האופן בו אנשים מתנהגים, משפיעים ומושפעים מהסובב אותם הוא מורכב ודינמי, ולכן מצריך גישה רב-תחומית (Economic and Social Research Council, 2017). המושגים של צרכנות ותרבות הצריכה כוללים סוגיות כגון זיהום ואיכות הסביבה, ניצול עובדים והשפעות על הרווחה, היציבות והבריאות של בני-אדם. מושגים אלה אינם מוגבלים לתחום הכלכלה- יש להם נגיעה בתחומי הפסיכולוגיה והסוציולוגיה. מודלים פסיכולוגיים מייחסים שילוב של גורמים פונקציונאליים וסמליים לקניות; לדוגמא, טענה לפיה אנשים רוכשים ומשתמשים בטובין חומריים על מנת להגשים ולחשוף את הרצונות האישיים שלהם, כך שהרכישה היא אמצעי הבעה. זאת בעוד מודלים סוציולוגיים מדגישים את העמדה שצרכנים מושפעים מכוחות חברתיים; למשל, הטענה האומרת שאנשים רוכשים מותגים כי הם מהווים סמלי-סטטוס חברתיים (Doyle, 2011).

75.00 ₪
סוג עבודה:
הצעת מחקר
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
מוסר ועסקים
תגיות:
מנהל עסקים כללי | פילוסופיה | שיווק ופרסום
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
1204
היקף עמודים:
7
מספר מקורות:
20
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.