נתיבי ישראל החברה הלאומית לתשתיות תחבורה בע"מ
תיאור התאגיד
נתיבי ישראל הינה חברה ממשלתית האחראית על תכנון, פיתוח ואחזקת רשת הכבישים הבינעירונית ופיתוח מסילות רכבת בישראל.בניית שדה התעופה הבין לאומי הנוסף של ישראל. החברה הוקמה בשנת 1921 על ידי המנדט הבריטי ששלט בארץ באותה תקופה ומקום המדינה בשנת 1948 תחת השם העברי מ.ע.צ. (מחלקת עבודות ציבוריות). מ-2004 הפכה לחברה ממשלתית תחת השם "מ.ע.צ. - החברה הלאומית לדרכים בישראל" ושונה מבנה החברה למבנה "רזה" של חברה מנהלת בלבד, המנהלת את ספקיה (מנהלי פרויקטים, מתכננים, וקבלנים) באמצעות מיקור חוץ, לאחר זכייה במכרזים לביצוע עבודות החברה, ולפיכך איננה מעסיקה ישירות כח אדם לביצוע העבודות או מחזיקה בכלים הנדסיים ובציוד הנדסי כבד. בשנת 2012, בעקבות החלטת ממשלה, שונה שם החברה ל"נתיבי ישראל החברה הלאומית לתשתיות תחבורה בע"מ", והוחלט כי החברה תהיה אחראית על פיתוח תשתיות תחבורה נוספות (כגון: מסילות רכבת והקמת שדה תעופה) ולא רק על הכבישים הבינעירוניים במדינה.
תחומי פעילות באחריות החברה הם: כבישים באורך כולל של כ-8,500 קילומטר, אחזקה של כ-1,300 גשרים ומנהרות, 105 מחלפים, 2,200 צמתים, 5,600 ק"מ של מעקות בטיחות, 18,500 נקודות מאור בכבישים, 95,000 תמרורים ושלטים, 18,500 אלף דונם של שטחי גינון, ומתפעלת למעלה מ-150 מצלמות לניהול ובקרת תנועה.
תיאור התאגיד
סוגייה אתית ואחריות חברתית
ניתוח מחזיקי עניין
מנגנוני הונאה עצמית
אסטרטגיה אחריות תאגידית
כיוון חלופי לתוכנית פעולה
ביבליוגרפיה
נספח