ניתוח השפעת מרכיבי האישיות כגון משכל ויכולות קוגניטיביות על התנהגות משקיעים וסוחרים

מזהה: 1600
מאמר חם

רוב רובם של המשקיעים בין אם מדובר בסוחרים פרטיים ובין אם במנהלי השקעות מקצועיים שעובדים בגופים גדולים, הינם מטבע האדם אנשים אופטימיים, כמעט תמיד מתבססים בהנחות הבסיס שלהם על תרחישים חיוביים, נוטים לייחס משקל רב יותר לסנטימנט החיובי ומאמינים ביכולות שלהם לזהות מבעוד מועד סימנים מדאיגים. 

בזכות האמונה הבסיסית הזו של בני אדם בתוצאה סופית טובה, בכל דבר שבו הם עסוקים במהלך בחייהם – גם בקרב משתתפים מקצועיים בעילות בשווקי ההון שלטת רוב הזמן תחושה של אופטימיות, ציפייה ומוכנות לכך שזה רק טבעי עבור השווקים לעלות בערכם ולהמשיך להניב רווחים נעים למשקיעים.

מכיוון שתקופות הצמיחה בשווקי ההון בדרך כלל ארוכות יחסית לתקופות המשבר, ביחס של בערך 2.5, לפי נתונים אמפיריים של כ-100 שנים האחרונות, בהתבסס על מדד ה- S&P 500 האמריקאי, מחזור ההשקעה של השוק העולה וסנטימנט חיובי שנלווה אליו יהיה ארוך יותר ממחזור הירידות. 

דיאגרמת מחזוריות ההשקעה המובאת מטה מתארת בצורה תמציתית וממצה את הלך המחשבה של המשקיע הממוצע, שמובל על ידי הסנטימנט הכללי בשוק, מושפע מהאפקטים הפסיכולוגיים השונים, מקבל החלטות על סמך אינסטינקט העדר ואינו מיישם תהליכי ניהול סיכונים בסיסיים.  

כפי שניתן לראות, בדרך כלל, שיא האופטימיות בקרב המשתתפים בשווקי הון נמדדת באותן נקודות קיצון של השוק שלאחריהן מגיע תיקון או תקופה ממושכת של ירידות.  מיותר לציין שבתקופת האופוריה הזו בדרך כלל גם רואים עדויות לכניסה מאסיבית של ציבור המשקיעים הרחב לשוק.  

תמצית 
מבוא
סקירה ודיון במאמרים שהוצגו בכתה

סקירה ודיון במאמר: Cognitive abilities and portfolio choice

3.2 סקירה ודיון במאמר: IQ, trading behavior, and performance

סקירת מאמרים נוספים
השפעת המרכיב הפסיכולוגי על תהליכי קבלת ההחלטות בקרב מנהלי השקעות וסוחרים
כשלים והטעיות פסיכולוגיות נפוצות, השפעתן על עבודת מנהלי השקעות וסוחרים

4.2.1 אפקט העדר, הסתמכות על "מובילי דעה"

4.2.2 בטחון עצמי מופרז ואשליית שליטה

4.2.3 אפקט מכירת המנצחים והחזקת המפסידים, קושי פסיכולוגי לקבע הפסד

4.2.4 אפקט התאהבות בהשקעה

השפעת סנטימנט המשקיעים על דפוסי השקעה

4.4  משבר עולמי פיננסי 2007-2008

סיכום

ביבליוגרפיה

305.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
כלכלה ומימון | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
4839
היקף עמודים:
18
מספר מקורות:
7
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.