מהי ההשפעה של גובה הקצבאות, השכלה, מספר העולים, הצמיחה והייצוא של המדינה על האבטלה?

מזהה: 4928
מאמר חם

כמו בכל מדינה מתקדמת גם בישראל, צמצום אחוז האבטלה והגברת הייצוא וקצב הצמיחה נמצאים גבוה בסדר העדיפויות של המדינה. מדינה עם אחוז אבטלה נמוך מובילה לכלכלה פורחת, וחברה יותר יציבה ופרודוקטיבית. עבודה זו בוחנת כיצד האבטלה במדינת ישראל בין השנים 1999-2019 מושפעת מהגורמים השונים: הראשון, גובה הקצבאות המשולמת לאלו אשר אבדו את מקום עבודתם,  מספר מקבלי התארים האקדמיים כל שנה, מספר העולים כל שנה, אחוז הצמיחה בישראל והייצוא של המדינה.

עבודה זו שמה לה לחקור את הנושא מהזויות של מצב המשק וכן השכלת העובדים. משמע שלניתוח נוספו משתנים אשר נוגעים להון האנושי הפרטני של האדם : מידת השכלתו ולא רק משתנים רוחביים בדמות גובה קצבאות או אחוז הצמיחה. בתקווה להגיע להסבר יותר ממצא ורחב. כלומר, ישנה ההבנה כי ישנם משתנים סובייקטיביים היכולים להשפיע על האבטלה של הפרט בחברה ולא רק מצב המשק הכוללני. באופן כללי מטרת העבודה היא לבדוק את הבחירה של האדם האם להישאר מובטל או לא, תוך התחשבות במצב המשק ומאפייניו האישיים. דהיינו ששאלת המחקר העיקרית של העבודה היא : מהי ההשפעה של גובה הקצבאות, השכלה, מספר העולים, הצמיחה והייצוא של המדינה על האבטלה?

מבנה העבודה הנוכחית יהיה כדלקמן :  בחלק הראשון יוצגו תאוריות שונות המנסות להסביר את התופעה והן יובילו אותנו אל עבר ניסוח השערות המחקר ושאלת המחקר. 

 

פרק א'- מבוא

פרק ב' - סקירת ספרות

ב.            1 אבטלה בישראל נתוני רקע

ב.            2 סיבות אפשריות לאבטלה-סקירה כללית

ב.            3 ההקשר הישראלי –קצבאות ואבטלה

ב.            4 ההשפעה של קצבאות כגורם  משפיע על האבטלה

ב.            5 גורם משפיע: השכלה

ב.            6 גורם משפיע: עלייה

ב.            7 גורם משפיע: צמיחה

פרק ג' - השערות המחקר והניתוח האמפירי 

ג.            1 השערות המחקר

ג.            2  סטטיסטיקה תיאורית של משתני המחקר

ג.            4 מודל המחקר

ג.            5 מודל הרגרסיה

ג.            6 ממצאי הרגרסיה

פרק ד' - דיון ומסקנות

רשימת מקורות

385.00 ₪
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
כלכלה ומימון | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
6184
היקף עמודים:
22
מספר מקורות:
20
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.