השפעת המלצות קניה על מחיר מניה

מזהה: 2610

1.   תקציר העבודה

במסגרת עבודה זו נבחנו אספקטים שונים שקשורים בהמלצות אנליסטים על מחירי מניות. ראשית בחנו האם קיימת הוכחה סטטיסטית כי ביכולת האנליסטים לנבא באופן מדויק תוצאות חברות. מהתוצאות עולה כי אכן קיימת יכולת מובהקת שכזו, אם כי ככה"נ היא מוערכת ביתר. זאת מכיוון שמחקרים רבים מייחסים בטעות את השינוי במחיר המניה להמלצת אנליסטים בעוד שיש לייחס לפחות חלק ממנה לידיעות שהחברה פרסמה באותו המועד (ואשר אף היוו את הטריגר לפרסום ההמלצה).

בהמשך נבחן האם תגובת השוק זהה עבור כל סוגי ההמלצות. מהספרות עולה כי השוק מגיב באופן א-סימטרי להמלצות אנליסטים. כך המלצות שליליות של אנליסטים מביאות לתגובת שוק חזקה יותר מאשר להמלצות חיוביות, משמע השוק רואה בהן בעלות ערך רב יותר. ניתן להסביר עובדה זו בחוסר הרצון של אנליסטים לפרסם ידיעות שליליות על חברות בשל התלות שיש להם בהן לקבלת מידע, כך שכאשר הם כבר מפרסמים סקירה שלילית השוק מייחס לה חשיבות רבה. לחילופין ניתן להסביר את אי הסימטריה בהסתרת מידע שלילי על ידי החברות לעומת פרסום הודעות חיוביות גם אם הן אינן וודאיות. הממצא לפיו ככל שרמת השקיפות של חברה נמוכה יותר כך אי הסימטריה בתגובת השוק להודעות טובות ורעות עולה, תומכת בסברת הסתרת המידע ע"י החברות כגורם הדומיננטי להבדל זה.

אלמנט נוסף הנסקר במסגרת העבודה מתייחס לתופעת גלישת המידע, במסגרתה לוקח עד כחצי שנה ממועד מתן ההמלצה ועד שהמידע בה מחלחל במלואו לשוק. סברה אחת טוענת כי תופעה זו סותרת את עקרון השוק המשוכלל והינה עדות לחוסר רציונאליות של משקיעים. 

 

1.        תקציר העבודה

2.        הקדמה

3.        מבנה דוח ההמלצה של אנליסטים Sell Side

4.        האם השוק מגיב להמלצת האנליסט או להודעת החברה?

5.        מהם הגורמים המשפיעים על עוצמת תגובת השוק להמלצה

6.        גלישת תשואות - השפעה הדרגתית של המלצות האנליסטים

7.        האם ישנה שונות ביכולות אנליסטים?

8.        ביבליוגרפיה

315.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
כלכלה ומימון | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
5081
היקף עמודים:
17
מספר מקורות:
11
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.